OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med våra kunder och starka varumärken vågar vi inom Bonnier News Sales skapa innovativa annonslösningar med ett tydligt affärsfokus som sticker ut, berör och ger resultat. Bonnier News Sales representerar och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken inom mediebranschen; Dagens industri, Dagens Nyheter, Expressen Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan
Vi är mitt i en digital transformation där vi arbetar med att göra vår journalistik ännu mer tillgänglig för ännu fler personer genom digitala kanaler, digitala affärsmodeller och smart användande av data. Genom att driva tekniken framåt och leda den digitala förändringsresan i branschen når vi hela tiden längre - du kan påverka riktningen.
Om rollen
Du kommer att ha en central roll i arbetet med att implementera insiktsdrivna analyser på vår annonsavdelning. I ditt uppdrag ingår det att ta fram underlag till vår generella retorik kring våra målgrupper genom bl a säljpresentationer och case. Du arbetar också i team med säljarna och vår kreativa avdelning, där du följer med ut på kundmöten och träffar annonsörer och samarbetspartners, för att presentera resultat, insikter och effekter.
Dina arbetsuppgifter
-
ansvara för kommersiell analys såsom målgruppsanalyser, marknadsanalyser, kampanjuppföljningar.
-
med hjälp av information från marknadsundersökningar stödja säljorganisationen med kunskap, argument och presentationsmaterial.
-
förberedelser inför kundmöten tillsammans med säljavdelningen.
Din erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av medieanalys. Det är en fördel om du arbetat på en mediebyrå eller en analysavdelning inom mediebranschen.
-
relevant universitet-/högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
-
erfarenhet av analysverktyg såsom Google analytics, Orvesto/Sesame, RM etc.
-
erfarenheter av digitala och analoga medier.
Meriterande
-
erfarenhet från mediebyrå eller liknande.
-
bred mediekunskap och förståelse för annonsaffären.
-
sociala medier och sök.
Vem är du?
För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Hos oss arbetar man mycket med samarbeten mellan våra varumärken och avdelningar.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du rapporterar till Serdar Ok, Analyschef Bonnier News Sales. Tjänsten är placerad i Bonnier News lokaler på Kungsholmen, i Tidningshuset bredvid DN-skrapan, men arbetet sker i nuläget till stor del på distans enligt riktlinjer från FHM. Vi är ett analysteam om 11 personer och vi arbetar tillsammans med några av Sveriges största dagstidningar/mediesajter.
Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi tar inte emot CV via mail.
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!
Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.