OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20230204
Arbetsuppgifter
Vi på gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen letar nu efter en utredningssekreterare i rollen som analytiker för ett föräldravikariat fram till våren 2024 till vår kvalitets- och utvecklingsavdelningen.
Som analytiker är du ett stöd i förvaltningens och nämndens övergripande arbete för att nå målen. I uppdraget ingår förvaltningsövergripande utredning, uppföljning, analys och kvalificerad databaserad utveckling. I tjänsten ingår att bidra till intern kompetensutveckling i statistisk analys och att handleda förvaltningsledning och skolledare i deras analysarbete. Uppdraget innefattar att ta fram relevanta statistiska data ut databaser och system samt säkerställa kvaliteten av data och statistik som används på huvudmanna- och enhetsnivå.
Två särskilt fokuserade uppdrag, under kommande år, är att vidareutveckla system för uppföljning och analys samt implementera en analysplattform för att visualisera data.
Hos oss blir du en viktig medlem i ett hängivet gäng som tillsammans driver vi skolutveckling på riktigt!
Kvalifikationer
För tjänsten krävs en kandidatexamen (180 hp) - inom nationalekonomi och statistik, samhällsvetenskap, statsvetenskap eller liknande. Du ska ha minst tre års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och erfarenhet av att arbeta med analys och statistiska data samt ha vana att hantera olika datasystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom utbildningsväsendet och att du är van vid att utveckla analysarbete tillsammans med kollegor och ledningsgrupper.
För att klara uppdraget behöver du vara analytisk, självgående, strukturerad och ha god samarbetsförmåga. Tjänsten förutsätter att du behärskar svenska väl i både tal och skrift.
Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Kvalitets- och utvecklingsavdelningen håller samman förvaltningens systematiska kvalitetsarbete. Avdelningen består av 9 medarbetare: samhällsvetare, skolledare och erfarna pedagoger som arbetar tillsammans, bland annat med att analysera verksamheternas resultat och erbjuda skolor stöd i uppföljnings- och utvecklingsarbetet. Ett uthålligt och systematiskt förbättringsarbete på varje skola är centralt i förvaltningens strävan efter att ge alla elever förutsättningar att nå sina mål.
Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola och vuxenutbildning. Idag är vi cirka 1600 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att ungdomar och vuxna ska nå målen för sin utbildning och bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform:Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster:1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom gymnasieskola och gymnasiesärskola. Du beställer utdraget via Polisens hemsida på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98