OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TV- och mediebranschen är stadd i allt snabbare förändring. Vill du vara med och följa, analysera och skapa förutsättningar att möta framtida förväntningar på tv- och public service-företaget SVT?
Detta erbjuder vi dig
Att få arbeta i ett Public Service-företag med ett samhällsuppdrag som berör hela svenska befolkningen är unikt och det är få arbetsplatser som varje dag är hemma hos oss medborgare. SVT är en arbetsgivare med ett unikt uppdrag som präglas av oberoende och demokratiska värden.
Här får du följa med på SVT:s spännande resa genom ett medielandskap i ständig förändring och jobba i framkant med kontaktytor inom många delar av företaget. SVT erbjuder frihet under ansvar och många roliga utmaningar i en spännande föränderlig miljö.
Om oss
Avdelningen Publik- och Utbudsanalys har SVT:s övergripande ansvar för publikmätningar inom samtliga publiceringsplattformar. Avdelningen är placerad centralt i SVT:s ledningsorganisation och arbetar med att ta fram och företräda beslutsstöd till SVT:s programledning och företagsledning samt vara analysstöd för redaktioner och utvecklingsteam. På Publik- och utbudsanalys arbetar ett 10-tal analytiker brett med att skapa insikter om befolkningens mediebeteende, intressen, attityder och andra för SVT relevanta områden.
Vad du kan förvänta dig
Vi behöver nu särskilt stärka avdelningens kompetens kring kvalificerat researcharbete med fokus på enkätundersökningar, statistiska analyser och grafiska framställningar. Vi söker nu primärt förstärkning inom enkät- och surveyundersökningar men tjänsten kommer vara bredare än så och också omfatta analys utifrån andra källor såsom löpande insamlat tv- och onlinedata. Tillsammans med övriga kollegor företräder du resultaten för interna mottagare på SVT och är med i produktionen av gemensam produktion av rapporter. Du hamnar på SVT i ett sammanhang där kollegorna sammantaget har en bred bakgrund med omfattande analytiska kunskaper inom diverse medierelaterade områden.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från analytiskt arbete i en rådgivande och senior roll. Du har tidigare arbetat med statistiska analyser och framställningar och har vana att arbeta med olika sorters datakällor och i direktdialog med de som beställt eller ska agera på analyserna. Vi ser vidare gärna att du har erfarenhet av prognos- och scenariearbete och har en förmåga att se hur ditt arbete kan bidra till insikter och utveckling. Har du bred erfarenhet av att arbeta med enkätstudier är det meriterande, liksom av behovsinsamling, kontakt med surveyföretag, analys och rapportering.
Du får gärna ha akademisk utbildning inom beteendevetenskap och/eller statistik med samhällsvetenskaplig inriktning.
För tjänsten tror vi att personliga egenskaper som nyfiken, engagerad, noggrann och analytisk är användbara. Vi värdesätter också initiativförmåga, god samarbetsförmåga, gott omdöme och en pedagogisk läggning. Du bör vidare ha ett intresse för kvantitativ research, medieanvändare i allmänhet och människor i synnerhet.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående/enligt överenskommelse. Provanställning kan tillämpas.
Ansökan och mer information
I denna rekrytering samarbetar SVT med Experis. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström på 0730-62 33 72, alternativt therese.thunstrom@se.experis.com. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
Fackliga frågor besvaras av Maria Nassikas (Unionen), Hamon Hosseini (SACO) samt Hanna Nyberg (SJF) samtliga nås via SVT:s växel på telefonnummer: 08-784 00 00.
Varmt välkommen med din ansökan!