OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Analytiker
Vi söker nu en analytiker till huvudkontoret Telenor Sverige i Solna. Här kommer du arbeta främst med att analysera och ta fram prognoser, nyckeltal och se trender för Telenors kundtjänst. Telenor arbetar hårt för att ständigt utveckla och förbättra sin kundservice och nu söker vi dig, en relationsskapande analytiker med hög förmåga att se samband.
Här krävs det att du har erfarenhet av att dagligen själv ta fram och skapa analyser samt proaktivt driva och presentera påverkansfaktorer utifrån utfall. Rollen kommer vara avgörande även i prognosarbete för Telenors kundtjänst fortsatta framgång. Vi tror att du har en avklarad universitets- eller högskolutbildning, gärna inom ekonomi, IT eller teknik och arbetslivserfarenhet av liknande uppdrag. Utöver detta behöver du ha mycket goda kunskaper inom MS-office, speciellt inom Excel.
Omfattning: Heltid. Arbetstider: 08:00-17:00 på vardagar med möjlighet till flex. Start omgående. Initialt 6 månaders konsultuppdrag med goda möjligheter till förlängning alternativt anställning av kund.
Arbetsbeskrivning:
I din roll som analytiker kommer du att ingå i ett team om 10 personer och arbeta nära tre affärschefer.
Exempel på arbetsuppgifter.
• Genomföra analyser för kundtjänstens nyckeltal samt ansvara för upprättande av underlag och rapporter för de nyckeltal du analyserar.
• Bidra till att förbättra affären genom att koppla nyckeltalen till praktiken
• Hålla kontinuerlig kontakt med andra intressenter i företaget
Om Telenor
Idag är det aldrig långt till en surfplatta eller dator. Mobilen är vår bästa vän. Och det kommer ständigt nya lösningar, som gör det digitala livet enklare och roligare. Ändå har den digitala revolutionen bara börjat. Utvecklingen rusar vidare. Snart kommer det vara möjligt att se, uppleva och göra saker vi ännu bara drömmer om.
Det är här Telenor kommer in.
Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Erfarenhet med liknande arbetsuppgifter, förståelse för callcenter verksamhet
• Avklarad universitets- eller högskoleutbildning, gärna inom ekonomi, IT eller teknik.
• Utmärkt datorvana och mycket goda kunskaper inom MS-office, speciellt i Excel
• Väldigt god svenska och engelska i såväl tal som skrift
Det är meriterande (ej krav) om du tidigare har arbetat inom kundtjänst och/eller inom telekombranschen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du innehar en noggrann och analytisk förmåga. Du tycker om att arbeta proaktivt och utvecklingsinriktat för att hela tiden förbättra organisationen framåt. Vidare trivs du med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Vi ser gärna att du en glad och förtroendeingivande person som sprider positiv energi omkring dig. Du är social och har lätt för att skapa kontakt med olika människor. Låter det här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega hos oss!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-10-21, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Jin Linder, | jin.linder@randstad.se |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström