OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget: Academic Work söker nu för kunds räkning en duktig analytikerassistent. Företaget är en ledande kapitalförvaltare med specialisering mot Östeuropa. På huvudkontoret i centrala Stockholm arbetar idag drygt 100 personer. I storstäder runtom i Europa och Asien finns det dock flera regionkontor. På grund av företagets tillväxttakt behövs nu en ny medarbetare till avdelningen för Asset Management & Research. Dina uppgifter blir att hjälpa till med administrationen på avdelningen. Arbetsuppgifterna kan innebära att du : - Koordinerar och bokar möten, resor eller konferenser. - Dokumenterar och på ett självständigt sätt sköter kontakten externt och internt på såväl svenska som engelska - Förebreder statistik och material till interna möten. - Assisterar avdelningens chefsekonom med att förebreda material som ska presenteras. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder, för rätt person finns dock möjlighet till rekrytering bli aktuell. Krav på person: Vi söker dig som har ett stort intresse av värdepappersmarknaden och Östeuropa. Du har företrädesvis erfarenhet av finansbranschen eller liknande. Vi ser gärna att du läst ekonomi på minst gymnasienivå. Eftersom arbetet innebär mycket kontakt med kunder etc. krävs det att du är serviceinriktad men också prestigelös. Vi ser även att du fäster stor vikt vid detaljer och är noggrann. Vi vill också att du är en ödmjuk person som har lätt för att samarbeta. Du trivs i en internationell och snabb växande organisation. Du har även mycket goda kunskaper i Excel och är en van dataanvändare. Koncernspråket är engelska varför det är viktigt att du har mycket bra kunskaper i språket i såväl tal som skrift. Har du dessutom kunskaper i ryska är detta meriterande. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare, hungrigare och eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan! Start: Omgående Omfattning: Heltid tillsvidare Plats: Centrala Stockholm Arbetstid: Kontorstider Lön: Fast lön Referens: FA24886
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl