OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av att arbeta affärsnära och projektbaserat med digital affärsanalys? Vill du nyttja din analytiska förmåga och ditt affärsintresse i din yrkesroll?
Då tycker vi att du ska söka dig till Tingstad. Tingstad är marknadsledande B2B-leverantör av förbrukningsvaror, arbetskläder och utrustning med verksamhet i Sverige, Norge och Finland.
OM ROLLEN
Vi söker en analytisk administratör med intresse för affärsutveckling inom affärsområdet Restaurang. I rollen arbetar du mycket nära affären, där ditt ansvar är att följa upp kring lönsamhet, kostnader, prissättning och resultat inom ett av våra affärsområden.
Vidare innefattar rollen flertalet analytiska moment, där du bland annat gör kundanalys, lönsamhetsanalys och en rad olika uppföljningar på vår försäljning. Syftet med dina bedömningar är att säkerställa långsiktiga och lönsamma affärer och kundavtal.
Rollen är även en support till vår säljavdelning där det ingår även att projektleda konferenser och mässor, administrativa uppgifter som t. ex hjälpa dina kollegor på sälj att ta fram statistik och upprätta samarbetsavtal mot kund.
Du arbetar främst i affärssystemet Jeeves och BI systemet QlikView.
Du arbetar nära affärsområdeschefen för Restaurang, till vilken du även rapporterar till.
DU SOM SÖKER
För att lyckas med rollen har du antagligen kommit en bit på din karriär och har arbetat 3-5 år i närtid i en supporterande roll i en säljorganisation som administratör, säljassistent eller liknande och hanterar galant de arbetsuppgifter som beskrivs ovan.
Du är nu redo för att ta nästa steg i din karriär och vill arbeta mer i avancerad supportroll. Vi tror att du som söker är en driven och självgående person som motiveras av att förbättra och vidareutveckla verksamheten.
Du har en mycket stark analytisk förmåga och tar stort ägandeskap för dina ansvarsområden och kan arbeta strukturerat och självständigt.
Du har en förmåga att omsätta siffror till praktiken och paketerar och presenterar dina analyser på ett snyggt och lättförståeligt sätt.
Du är engagerad i de rapporter du tar fram och både förankrar dem i verksamheten och kommer med förslag på åtgärder, som du även följer upp.
DINA ERFARENHETER & MERITER
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper
Du har några års arbetslivserfarenhet som administratör, säljassistent eller controller
Ditt favoritprogram i Officepaketet är Excel
Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
OM TJÄNSTEN
Känns detta som ett spännande nästa steg i din karriär? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och tillsättningar sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placering on-site på vårt huvudkontor i Göteborg.
Ansökan skickas till therese.draberg@tingstad.se senast den 10 januari.