OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Doktor.se Doktor.se grundades 2016 och är Europas tredje största digitala vårdgivare. Vi är en digifysisk vårdaktör, vilket innebär att vi erbjuder bedömning och behandling genom både digital- och fysisk vård för att skapa en patientresa där vi tar ansvar för hela primärvårdsuppdraget. Vi är med andra ord både ett vårdföretag och ett bolag inom affärsområdet Health-Tech.
Våra läkare möter patienten via chatt, video eller röstsamtal i vår app. Vi har arbetat upp ett gediget nätverk med vårdgivare som vi har samarbete med i de fall vi behöver hänvisa våra patienter vidare för ett fysiskt besök. Vår arbetsgrupp består idag av sjuksköterskor, psykologer och läkare.
Vi växer och söker efter en strategisk person som utifrån planeringen av bemanningen vill vara med och driva utvecklingen av Doktor.se och göra primärvården tillgänglig för alla!
Om tjänsten
På Doktor.se finns medarbetare på plats dygnet runt, sju dagar i veckan. I rollen som bemanningsstrateg kommer du att strategiskt arbeta med bemanning på både lång och kort sikt med hänsyn till semesterplanering, sjukskrivningar och längre ledigheter samt med kort varsel vid akuta sjukskrivningar samma dag.
Arbetet innebär att lägga ett stort pussel varje dag, där varje dag har nya bitar som ska pusslas ihop.
Du kommer att samarbeta med koordinatorer och bemanningskoordinator som stöttar i korttidsbemanningen.
För att kunna hjälpa patienterna behöver vi bli ännu bättre på att hitta en flexibilitet i vår schemaläggning där vi kan öka och minska bemanningen baserat på det planerade inflödet av ärenden. Därmed kommer du i denna roll behöva växla mellan att lyfta blicken och planera strategiskt framåt samtidigt som du tar dig an arbetsuppgifter operativt som gäller här och nu (exempelvis schemaläggning).
Du kommer vara den som äger ansvaret över schemaläggningen och systemet Quinyx.
Vem är du? Du drivs av komplexa problemlösningar och gillar logiken samt pusslet med schemaläggning där din goda analytiska förmåga kommer väl till pass. Du förstår den operativa vardagen och kan omvandla den till ett hållbart schema för verksamhetens medarbetare kopplat till verksamhetens behov och krav utifrån ditt problemlösande perspektiv. Därför ser vi att du har en relevant högskoleutbildning (gärna inom ekonomi) för att du ska med fördel ska kunna sätta dig in i den komplexa schemaläggningen utifrån verksamhetens behov.
Du är självgående, trygg i dig själv och trivs med att jobba i en föränderlig och dynamisk miljö där du arbetar metodiskt och strukturerat. Du blir inte stressad av att något oförutsett händer, så som att en medarbetare drabbas av frånvaro eller att patientärendeinflödet ökar, utan du behåller lugnet och kan fortsätta kommunicera på ett tydligt och klokt sätt med chefer, sjuksköterskor och läkare.
Du är kostnadsmedveten och har förmåga att kunna pussla inflöde mot personalresurser och använda dem på ett ekonomiskt och effektivt sätt.
Därför tror vi att du har mycket god vana av schemaläggning i en 24/7-verksamhet och har tidigare arbetat som planeringsledare eller samordnare.
Kvalifikationer och egenskaper
- Relevant akademisk högskole-/universitetsutbildning (gärna inom ekonomi eller motsvarande).
- God erfarenhet av bemanningsplanering inom en 24/7-verksamhet.
- Väl insatt i arbetstidslagen och andra relevanta arbetsrättsliga regelverk.
- Lyhörd med god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
- Självgående och ansvarstagande.
- Analytisk och arbetar bra med komplexa frågor.
- Strukturerat arbetssätt med hög grad av flexibilitet.
Meriterade
- Erfarenhet av systemimplementering.
- Erfarenhet av Schemaläggningssystemet Quinyx.
Vi erbjuder dig;
- En möjlighet att vara med på resan att göra primärvården tillgänglig för alla.
- Vi erbjuder god möjlighet till personlig utveckling och delaktighet att påverka verksamheten.
- En härlig kultur med fantastiska kollegor.
- Central arbetsplats på huvudkontoret i fräscha, nyrenoverade lokaler i Stockholm på Sveavägen.
Övrig information:
Start: Omgående (med hänsyn till uppsägningstid)
Plats: Sveavägen 63, Stockholm
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Låter detta spännande?
Klicka på "Ansök Nu" för att skicka in din ansökan till oss. Då urval sker löpande, ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika
Anna Hedlund
0731466066
Angelica Koskinen
073-1520445
Martin Lindman
Jill Ericson
0731532210