Analytisk ekonom till tjänst som Finance & Portfolio Manager!

Analytisk ekonom till tjänst som Finance & Portfolio Manager!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del i att förverkliga människors drömmar och har ett gediget intresse för design, arkitektur och hur vi lever våra liv hemma? Är du en ekonom som triggas av att kalkylera smartaste lösningarna såväl för kunden som för affären och sedan har förmågan att coacha andra att göra samma sak är detta rollen för dig!

Om företaget
VårgårdaHus är idag en av Sveriges största hustillverkare med fokus på att hjälpa människor att köpa ett hem. Företaget jobbar offensivt med att utveckla sin portfölj för att möta den medvetna kunden gällande pris, design, kvalitet och kunskap runt processen att bygga ett hem. Försäljningen bedrivs via fristående nätverk av agenturer från Malmö i söder till Umeå i norr som representerar tre olika varumärken; VårgårdaHus, Vårgårda Fritidshus och HusCompagniet. VårgårdaHus AB är del av HusCompagniet A/S, som är Danmarks största hustillverkare och nyligen noterades på Nasdaq i Köpenhamn.

Om tjänsten
VårgårdaHus organiserar sig nu för att kunna möta en ännu större volym i framtiden! Rollen som Finance and Portfolio Manager är ny och riktar sig mot talanger med analytisk förmåga och sinne för detaljer med vilja att utvecklas och växa tillsammans med bolaget.
Tjänsten är därför en direktrekrytering till VårgårdaHus med placering på huvudkontoret i Vårgårda med tillämpad provanställning på 6 mån och med tillträde enligt överenskommelse. 

I din roll som Finance and Portfolio Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Ansvara över kundens resa från offert, inklusive ritningar och leverans från fabrik till slutbesiktning
- Säkra fördelning av leads till agenter i din region, samt följa upp hanteringen av dessa potentiella kunder
- Arbeta tillsammans med marknad och agenturer för att säkra kvalitativa leads genom kapacietetsbedömning och dimensionering
- Coacha, stötta och utmana agenter från första kontakt till att aktivt verka för avtalsskrivning inklusive uppföljning av delavslut i köpprocessen
- Driv att hitta smarta lösningar för kund och kapacitet att budgetera och kalkylera individuella projekt
- Löpande följa upp det ekonomiska utfallet, samt analysera och prognostisera projekten
- Vara aktiv i ledarskap och coachande mot agenter och supporterande funktioner
- Inhämta försäljningsprognoser från agenter och konvertera till omsättningsmål
- Säkra aktiv användning av verktyg och applikationer av berörda individer för att kunna leda verksamheten inom regionen
- Aktivt verka för moraliskt och etiskt korrekt agerande i linje med gällande avtal och lagar

Om dig
Vi söker dig med förmåga att lätt hantera abstrakt information med en föränderlig verklighet. Det innebär att du måste triggas av att hantera och förenkla komplexitet och förstår dominoeffekter och konsekvenser i den operativa verksamheten. Du behöver ha ett högt säljdriv och förmåga att leda både direkt och indirekt. Du har lägst en kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Du bör ha arbetat i något CRM-system samt ha tidigare erfarenhet av budgethantering, kalkylering och offerering såväl som strategiskt arbete med affärsplanering, verksamhetsutveckling och konkurrentanalyser. Har du tidigare erfarenhet av hus- och byggbranschen är det meriterande.

Vidare tror vi att du som person har en god kommunikativ förmåga att verbalt och skriftligt uttrycka dig på ett professionellt sätt. Du har en god analytisk förmåga och kan självständigt fatta beslut såväl som att ge andra beslutsunderlag. Dina goda ledaregenskaper och drivkraft att utveckla kultur och värderingar i en organisation kommer att göra dig framgångsrik i rollen. Du får energi av att självständigt driva projekt framåt, från planering till genomförande. Du har lätt för att samarbeta och navigera i nya sammanhang och drivs av att leda, inspirera och utveckla människor parallellt med att hantera konflikter och skapa tydliga ramverk. Vidare har du en förmåga att se helheten parallellt med en detaljorientering och innehar en administrativ kapacitet.

Viktigt för tjänsten är:
- Du har lägst en kandidatexamen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Tidigare dokumenterad erfarenhet av att leda, inspirera och förflytta en säljorganisation
- Erfarenhet av att kalkylera projekt, offerering, budgetansvar samt definiera säljmål och relaterad aktivitetsplan
- Flytande svenska och engelska i tal såväl som skrift

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocesser samarbetar vi med VårgårdaHus. All kontakt går inledningsvis via Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Lydén via johanna.lyden@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!

Ekonomi | Business Administration | Finans | VårgårdaHus | Adecco | Vårgårda | Borås

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 20 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Project Controller

20 november 2024

Trainee HT 2025

Trainee HT 2025

20 november 2024

31 oktober 2024