OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Aryzta Bakeries Nordic AB är ett producerande bolag med internationell närvaro och har sitt kontor i Vårby. Nu letar vi efter en ekonomiassistent med bred erfarenhet, sinne för noggrannhet och siffor samt ett eget driv.
I denna roll är det extra viktigt med tidigare erfarenhet eftersom rollen som ekonomiassistent just här kommer innebära allt från att supportera bolagets controller, sköta avstämningsarbete och rapportering till lättare ekonomiadministration. Det här kommer vara en roll som passar just dig som är prestigelös, metodisk och orädd inför nya utmaningar. Har du rätt driv och visar framfötterna under ditt uppdrag så kommer du ha alla möjligheter att växa i din roll på detta spännande bolag!
Det här är till en början ett konsultuppdrag på heltid under 12 månader. Därefter finns det mycket goda möjligheter till förlängning men också att anställningen övergår direkt till Aryzta för rätt person.
Start för detta uppdrag är tänkt i början på september.
Exempel på arbetsuppgifter
• Agera supportfunktion till företagets chef inom Finance & Controlling
• Rapportera bolagets månadsresultat till Aryztas globala plattform
• Sammanställa momsdeklarationer
• Tulladministration
• Lageravstämningar
• Lägga in och uppdatera priser
• Fakturering
• Hjälpa till med avstämning kring anläggningsregister
• Rapportering av försäljning
• Administrera Leasingavtal och ta fram underlag för IFRS16 rapportering
• Bokslutsarbetet
• Diverse kontroller och rapportering
Tidigare erfarenhet
För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:
• Någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning
• Några års erfarenhet från en liknade roll sedan tidigare
• Erfarenhet från producerande företag med förståelse för lager
• Goda kunskaper i engelska
• Goda kunskaper i Excel
• Kunskaper i SAP är meriterade
Är du den vi letar?
För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du är en person som är ansvarskännande, noggrann, prestigelös, självgående och har ett starkt eget driv och gillar att arbeta i en miljö med stundtals högt tempo. Du tar egna initiativ och det du inte vet idag tar du helt enkelt reda på. Du är en doer som vill förstå processer och har input att ge hur dessa kan förbättras!
Arbetstid/Varaktighet
Arbetstid: Heltid, flextid
Uppdragsperiod: Start i september, konsultuppdrag på 12 månader med god möjlighet till förlängning/övertag
Placering: På kontoret i Vårby, Stockholm
Din ansökan
Passar denna beskrivning in på dig? Sök gärna tjänsten redan idag! En första kontakt med dig som kandidat och ev. intervjuer hos kund kommer att ske i augusti men skicka gärna in din ansökan redan nu då vi löpande kommer gå igenom de ansökningar som kommer in!
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling
Nyckelord: ekonomiassistent, redovisningsekonom, rapportering, momsdeklarationer, analysarbete, lagerredovisning