OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Östergötland ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik och regional utveckling i Östergötland. Vi är en politiskt styrd organisation och länets största arbetsgivare med 13 800 medarbetare. Hos våra medarbetare finns viljan och kraften att göra skillnad. Tillsammans utvecklar vi regionen, varje dag och för livet framåt. Vi söker nu en chefsjurist som också är enhetschef för juridiska enheten. Tjänsten är placerad vid Regionledningskontoret, Region Östergötlands strategiska koncernövergripande ledningsfunktion. Här finns även funktioner som levererar stöd och tjänster till verksamheterna.
Tjänsten som Fastighetscontroller är en del av vårt Fastighetsekonomiteam bestående av controllers och ekonomer som stöder Regionfastigheter. Regionfastigheter ansvarar för Region Östergötlands fastigheter och lokaler, vilket innebär att verksamhetsområdet tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom beställning av all om- och nybyggnation. Verksamheten är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Region Östergötland, bland annat om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping, nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena, om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset samt vårdbyggnad i Finspång.
Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. Vår organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och stor samverkan.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en analytisk fastighetscontroller med fokus på fastighetsekonomi, budget/prognos och hyresberäkning. I din roll som Fastighetscontroller arbetar du självständigt samtidigt som du är en viktig del i vårt team. Du blir en del av ett ekonomteam bestående av controllers och ekonomer, där stämningen präglas av framåtanda och glädje i vårt arbete. Du tycker om att arbeta med ständiga förbättringar och en stor del av uppdraget innebär att vidareutveckla modeller, arbetssätt och processer.
Rollen som fastighetscontroller innebär bland annat:
• Samordna och aktivt medverka i arbetet med budget och prognos samt resultatuppföljning av våra fastigheter
• Aktivt delta och stödja fastighetschef och förvaltare med beräkning vid ny hyressättning vid till exempel ny- och ombyggnation
• Analyser och uppföljning av fastigheternas intäkter och kostnader
• Följa upp och aktivt bidra till kvalitetssäkring av aktuella hyresmodeller, hyressättningsprinciper och ersättningsmodeller
• Samordna, beräkna och informera om hyresprognoser till hyresgäster inför kommande budgetarbetet
• Förbättrings- och utvecklingsarbetet
Erfarenhet och utbildning
Du har eftergymnasial utbildning med relevant inriktning såsom civilekonom, eller har erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom fastighetsbranschen. Erfarenhet av kvalificerad hyresberäkning ses som meriterande. Det är av vikt att du har kunskaper och erfarenhet av att arbete inom olika IT-system. Erfarenhet och mycket goda kunskaper inom Excell krävs för ditt dagliga arbete. Du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Då kontaktytorna inom organisationen är många har du god samarbetsförmåga och är lyhörd i dialog med andra. Du kommunicerar på ett tydligt sätt i tal och skrift, du säkerhetsställer att budskapet når fram, påminner och följer upp. Som person söker vi dig som är analytisk och noggrann och har förmåga att se helhet och samband. Du har erfarenhet av att analysera och bryta ned stor mängd data för att lösa komplicerade problem. För att passa i rollen ser vi även att du tar initiativ och är utvecklingsorienterad, sätter igång aktiviteter, prioriterar och strukturerar arbetet både enskilt men även ihop med övriga kollegor för att uppnå bra resultat med kvalitet.
Information och ansökan
Vi erbjuder en tillsvidaretjänst 100%, tillträde sker så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Ekonomichef Ingela Rozman, 010-103 76 79.
Enhetschef Karin Swartz, 010- 103 78 27.
Facklig företrädare för:
Vision är Bernadett Brink, 010-103 62 75.
SACO är Oscar Andersson, 010-103 80 37.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 9 maj 2021.Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210638.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48