OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Till vår konsultverksamhet söker vi en logistikspecialist. Du kommer att vara ansvarig för din egen portfölj av leverantörer och artikelnummer. Din uppgift är att säkerställa hög tillgänglighet för ditt sortiment till lägsta möjliga kostnad och styra flödet från leverantörerna till centrallager.
Inom ditt eget område är du ansvarig för att nå uppsatta mål, vilket innebär att ge kunderna den bästa servicen och öka lönsamheten genom optimering av lagret. Du kommer att arbeta nära med både interna och externa leverantörer för att nå mål och delmål. En viktig del av arbetet är att analysera och följa upp leverantörers prestanda, flexibilitet och ledtid. Du bör också ge analyser av lagerhantering, både proaktivt och på efterfrågan samt sätta in åtgärder när avikelser från mål uppstår.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi har nästan bara längre uppdrag, så du inte ska behöva hoppa runt och inte riktigt få visa vad du går för. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Vem är du?
För det här arbetet söker vi någon som är självgående, driven, strukturerad och affärs / kundorienterad. Du måste skapa och underhålla relationer både inom vårt eget företag / affärsområdet och med våra leverantörer.
• Universitetsexamen eller dokumenterad erfarenhet från relevanta områden såsom logistik och lagerhantering
• Flytande engelska, är en kombination med andra språk en tillgång
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet krävs
• Hög analytisk + förhandlingsteknik
• Utmärkt kommunikation och nätverk
• Förmåga att arbeta i en mångkulturell organisation
• Ett starkt engagemang att leverera på utsatt tid
• Driva för förbättringar
Kontaktperson
Ansök genom att registrera din CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Kundansvarig Carl-Henric Möller 031-61 72 35.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20