Analytisk och kommunikativ Business controller till Blomsterboda

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och stötta Blomsterbodas verksamhet och organisation med bland annat analyser, utredningar, ekonomiska kalkyler och utvecklingsarbete. Vi söker dig som tycker att det är inspirerande att få arbeta nära verksamhet och organisation och som dessutom har förmågan att kommunicera det svåra på ett enkelt och pedagogiskt sätt.



Om tjänsten

I tjänsten som Business controller kommer du att arbeta med fokus att stötta Blomsterbodas sälj- och driftsorganisation. Blomsterboda har 17 filialer spridda i hela Sverige och totalt 550 butiker. I stort innebär tjänsten varierande controlleruppgifter och du kommer att agera på en stor kontaktyta, internt som externt. Tjänsten innebär ca 3 dagars resande per månad, vilket är viktigt att du har möjlighet till.

 Dina huvudsakliga uppgifter;

·      stödja ledningen med analyser, utredningar och ekonomiska kalkyler och i att ta fram åtgärdsförslag, inklusive förslag till utvecklade rutiner, system och riktlinjer

·      samordnar på ledningens uppdrag uppföljning och sammanfattning av övergripande och lokala initiativ och sammanställer resultatet för rapportering till ledningsgrupp och styrelse

·      löpande uppföljning och analys av resultat

·      ansvar för planering och samordning av processen för ”Business Reviews” (månadsuppföljning)

·      ansvar för planering och samordning av processen för budget och prognoser

·      stödja driftsorganisation och supply med ekonomiska och affärsmässiga analyser, samt åtgärdsförslag i samband med budget, prognos och månadsuppföljning

·      bistå i utveckling av linjechefer i affärs- och ekonomisk analys samt i kunskap om system och verktyg

·      andra tillfälliga uppgifter av uppföljnings- och kontrollkaraktär som kan uppstå





Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen, som består av 7 medarbetare, och rapporterar till CFO. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Blomsterbodas huvudkontor i Vallentuna, norr om Stockholm. Viktigt är att du kan vara på plats på kontoret 5 dgr/vecka.





Din profil

Du har en högre utbildning (akademisk eller motsvarande) inom företagsekonomi, kompletterad med 3-5 års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter och ansvar. Har du erfarenhet från konsumentvarubranschen kan det vara meriterande.

Du har mycket goda kunskaper i Excel och överlag är din IT mognad hög. Du har erfarenhet från olika ekonomi- och affärssystem, samt goda kunskaper i alla Microsoft office-program.

Du har en mycket god stilistisk förmåga och din engelska är god i både tal och skrift. Du är en van och erfaren kommunikatör, som har förmågan att förklara det svåra på ett enkelt sätt.

För att trivas och lyckas i rollen är du detalj- och kvalitetsmedveten, analytisk, självmotiverande, handlingskraftig och pedagogisk. Viktiga egenskaper för att vi ska trivas och fungera tillsammans är att du är ödmjuk, kan agera kravställande och är öppen och flexibel. Då rollen innebär en stor kontaktyta är det viktigt att du är social och utåtriktad och har förmågan att bygga långsiktigt goda relationer på alla nivåer i en organisation.

Ansökan

Intervjuer sker löpande, så skicka in ansökan omgående.

Sista ansökningsdag är 2020-01-07.



Varmt välkommen att höra av dig om du har frågor kring tjänsten. Ansvarig rekryteringskonsult är Louise Junghahn, som nås på 0703-27 27 02 och louise.junghahn@crozz.se

Välkommen med din ansökan!







Om Blomsterboda

Blomsterboda vill öka den hållbara konsumtionen av blommor i Sverige genom att föra blommor och människor närmare varandra.Bolaget grundades 1912 och erbjuder idag fullservice av blomavdelningar i 550 butiker (shop-in-shop), vilket gör oss störst på blommor i Dagligvaruhandeln.

www.blomsterboda.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Crozz Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2020
  • Ansök senast: 11 januari 2021

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024