OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Digipartner:
Vi är en del av Ascender-koncernen med Jo Kommunikation som systerbolag. Inom koncernen hittar ni massor med utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig bland annat möjligheten att få driva utvecklingen framåt i en av de starkast växande framtidsbranscherna. Vi hjälper allt från små till stora internationella företag med att marknadsföra sig digitalt. Det innebär att du kommer få arbeta med de senaste produkterna och verktygen inom digital marknadsföring.
Som analytisk projektledare ansvarar du för att ta fram strategier och digitala lösningar för Digipartners kunder med fokus på digital annonsering. Rollen är självständig och passar dig som gillar både eget ansvar och att vara en del av ett sammansvetsat team som stöttar och bollar idéer med varandra.
I det operativa arbetet ingår att ta fram, presentera och utföra digitala strategier tillsammans med våra kunder. Vi har alltid kundens behov i fokus och satsar på att leverera kvalitativa och långsiktiga resultat.
Dina övergripande ansvarsområden kommer att vara:
Optimera kampanjer mot uppsatta KPI-mål
Skapa och uppdatera annonser/kampanjer
Hitta kreativa lösningar för att optimera resultatet av köpt media
Stöd till säljavdelning och kunder
Diverse kundmöten och löpande kundvård
Merförsäljning till befintliga kunder
Om dig:
Som person är du driven, nyfiken samt målmedveten och tar dig an dina arbetsuppgifter med stort ansvar. Du kommer ha mycket kontakt med olika personer inom koncernen som exempelvis grafiker, utvecklare, säljare, analytiker och kunder, då är det viktigt att du är en skicklig kommunikatör med en känsla för service och problemlösning. Vidare har du ett stort intresse för resultatdriven digital marknadsföring och håller dig gärna uppdaterad om vad som händer på marknaden. Då det mesta inom den digitala världen är mätbart med siffror och statistik är det även viktigt att du är analytisk och noggrann.
Meriterande:
Vi ser det som meriterande om du har en eller flera av följande saker:
Grundläggande förståelse för Digital Marknadsföring
Grundläggande erfarenhet av SEO analys och/eller optimering
Grundläggande erfarenhet av Googles produktutbud för annonsering
Arbete inom E-handel
Språkkunskap utöver svenska och engelska.
God samarbetsförmåga där du upplevs som serviceminded, positiv och har lätt för att kommunicera med andra
Förmågan att vara flexibel och under vissa toppar under året jobba mot korta deadlines.
Du gillar och/eller är bra med siffror.
Vidare erbjuder vi:
Trygg anställning med schyssta arbetsvillkor
6 timmars arbetsdag på fredagar (med bibehållen lön, såklart!)
Möjlighet att jobba hemifrån 50% av arbetstiden
Bra försäkringar och trygg tjänstepensionslösning
En trygg arbetsplats med god ekonomi
Konkurrenskraftig lön
Friskvårdsbidrag
Trevliga kollegor och nöjda kunder
Fikaraster med lyxfika varje dag
Utvecklingsmöjligheter
Placering: Umeå Centrum
Anställningsform: 6 månader provanställning och där efter tillsvidare.
Start: Gärna så fort så möjligt.
Sista ansökningsdag: Vi kör löpande intervjuer tills vi hittat vår nya stjärna, så vänta inte för länge. Det brukar gå snabbt hos oss 🙂
Kontaktinformation:
Frågor kring tjänsten? Kontakta vår koncern VD Edel Puntonet på edel@jokommunikation.se
Ansök: Skicka ditt CV och personliga brev via e-post till vår koncern VD Edel Puntonet på edel@jokommunikation.se