OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av strategiskt inköp? Har du en analytisk förmåga och vill jobba i en global organisation? Då kan vi på Poolia hjälpa dig! Vi söker en analytisk Supply Chain Manager till vår kund i Alingsås. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 11 januari och sträcker sig fram till årsskiftet 2021. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!
Om tjänsten
Du kommer att ha en nyckelroll i det strategiska inköpsteamet på 4st hos vår kund. Du kommer att vara ansvarig för att stödja, utforma och genomföra inköpsstrategier för att säkerställa KPI-uppfyllelse, materialtillgänglighet och riskreducering. Detta görs inom leverantörsbasen för en eller flera inköpskategorier. Du kommer att engagera dig i att skapa goda relationer som främjar utvecklingen av både kunden och deras leverantörer på lång sikt. Offerthantering, förhandlingar och undertecknande av kontrakt är också dina återkommande uppgifter. Dessutom kommer du att delta i utvecklingen av tillverkningsenhetens operativa spetskompetens. Detta för att uppnå ökad konkurrenskraft, optimerade processer och produktutveckling.
Som P & L- inköpare kommer du arbeta tvärfunktionellt och din förmåga att anpassa sig är avgörande för vår kunds framgång. Som en del av vår kunds omfattande nätverk kommer du att arbeta med leverantörer från flera länder och få stora möjligheter att växa professionellt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Avtalshantering och förhandlingar.
Samarbetslösning över olika discipliner inom ansvarsområdet.illsammans med andra avdelningar.
RFQ-hantering.
Deltagande i utvecklingsprojekt för nya och befintliga produkter,
Övervaka leverantörens prestanda och upprätta förbättringsplaner efter behov.
Leverantörsbashantering.
Ny leverantörs- och materialimplementering.
Budgetera årliga kostnadsbesparingsmål för dina kategorier, implementering och uppföljning.
Vem är du?
Vi söker sig som har en mycket god analystik förmåga. Eftersom du kommer ha många kontaktytor ser vi att du kommunicerar väl på både svenska och engelska och har lätt för att samarbeta. Som person är du noggrann, lösningsorienterad och flexibel. I övrigt önskar vi att du har;
Relevant akademisk utbildning inom logistik, Supply chain, ekonomi eller motsvarande.
Erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter från tidigare roller.
Erfarenhet av att samla in och tolka relevant data (kostnad, kvalitet, efterfrågan, etc.)
Erfarenhet av att ge analytiskt stöd t.ex. platsinventering och materiallager analys och trender,
Mycket goda datorkunskaper.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.