Analytisk varuflödesadministratör till kund inom livsmedel i Jönköping!

Analytisk varuflödesadministratör till kund inom livsmedel i Jönköping!

Arbetsbeskrivning

Vill du skapa värde i en samhällsviktig organisation? Är du analytisk och motiveras av att identifiera smarta och smidiga processer? Är du en operativ do:er som trivs bra med varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som Varuflödesadministratör hos Dagab vara tjänsten för dig!

Om tjänsten som Varuflödesadministratör
Som ny Varuflödesadministratör kommer du in i en spännande och lärorik fas inom organisationen med ett nytt toppmodernt logistikcenter i bruk och en rullande satsning för att utveckla och optimera deras befintliga varuflödesprocesser. Du kommer att bli en del av avdelningen Varuflödesstyrning där du och ditt team ansvarar för varuflödesplanering för utflödet. Detta innebär att du kommer skapa värde genom att operativt administrera exempelvis kampanjer, prislistor, ekonomiska transaktioner och reklamationer samt analysera, följa upp och ta action på masterdata som kan effektivisera och höja kvalitén på dessa processer. För att lyckas med detta kommer du samverka tätt med andra funktioner inom organisationen samt agera som länk mellan utflöde och varuflödesutveckling. Kortfattat är tjänsten som Varuflödesadministratör en spännande roll där du lär känna stora delar av organisationen, driver dialog med kedjorna och får bidra med kompetens som värdesätts högt!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att: Säkerställa att kampanjpriser, prislistor och ekonomiska överenskommelser mellan kedja, din organisation och leverantör blir rätt utförda.
Utföra kvalitativ reklamationsuppföljning på dag- och månadsnivå där du säkerställer att regelverk och processefterlevnad följs.
Effektivisera och förenkla administrativa processer genom att ta fram makron, automatiseringslösningar eller förslag på utveckling.
Ärendehantering från butik och kedjor i en mängd olika frågor som rör ekonomiska transaktioner, avtal och kvalitativa uppföljningar.
Ta fram rapporter, underlag och sammanställningar löpande och vid varje månadsbryt.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller logistik och som har ett genuint intresse för logistik, data och service. För att lyckas i tjänsten är det väsentligt att du besitter god datorvana. Du är en fena på samtliga program i Officepaketet, framför allt Excel. Har du även erfarenhet av att arbeta i BI-verktyg är detta meriterande. Du trivs bra med att arbeta i ett varierat tempo och behärskar svenska flytande i tal och skrift.

Vidare söker vi dig som är ansvarstagande och har en fallenhet för att skapa god struktur. Eftersom du kommer att samarbeta med flera funktioner inom organisationen värdesätter vi också din kommunikativa egenskap och vilja att arbeta som ett lag. Din analytiska förmåga visar sig genom att du kan hantera stora mängder information och gärna bidrar med ideér och nytänk.

Vad kunden erbjuder dig: 
Hos kunden finns trygghet och stora utvecklingsmöjligheter. Deras medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. De uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla deras tjänster. Genom att erbjuda en arbetsplats som speglar det samhälle vi lever i vill de skapa ett öppet klimat där alla deras medarbetare har möjlighet att utvecklas. Att de växer och utvecklas tillsammans gör att de kan leda vägen och utmana en hel bransch. Välkommen till en familj av möjligheter! 

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Placering: Jönköping.
Omfattning: Heltid, 100 %. Sex månaders konsultuppdrag via Needo, chans till överrekrytering för rätt person.
Lön: Enligt överenskommelse,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 mars 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2023

Liknande jobb


12 oktober 2022

11 oktober 2022

11 oktober 2022

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

10 oktober 2022