OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven Anbudsanalytiker till vårt nyrenoverade kontor i Västra Hamnen, Malmö.
Om tjänsten
Som Anbudsanalytiker kommer du att leda anbudsprocesser i projektform och ha en viktig roll i att realisera affärsmöjligheter för OneMed. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att ta fram förslag på prissättning för anbud och offerter samt genomföra analyser och lönsamhetsberäkningar på våra kundavtal.
Du kommer att ingå i avdelningen Anbud och Affärsstöd med placering i Malmö och rapportera till Chef Anbudsadministration.
Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar att:
• Ta fram förslag till anbud/offerter, koordinera och sammanställa
• Projektleda anbudsarbete i samarbete med andra funktioner i bolaget
• Följa upp nuvarande avtal, göra lönsamhetsberäkningar samt föreslå åtgärder
• Ta fram och utveckla analyser utifrån stora datamängder genom exempelvis BI-verktyg (Power BI) med mera
• Ansvara för och underhålla pris och kunduppgifter i vårt affärsstödssystem – Jeeves
• Arbeta nära försäljningscheferna och övriga medarbetare som är involverade i arbetet mot kund
Vem vi söker
Vi söker dig som är en strukturerad och initiativrik problemlösare. Du har en högskoleutbildning som exempelvis Civilekonom eller Nationalekonom alternativt dokumenterad erfarenhet från liknande roll och arbetsuppgifter.
Du har erfarenhet av att analysera och sammanställa rapporter och uttrycker dig obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vidare har du allmänt goda datorkunskaper och framförallt goda kunskaper i Excel.
Meriterande är om du har erfarenhet av projektledning, programmering, har kunskap om produkter rörande sjukvården eller har arbetat med affärssystem (gärna Jeeves).
Vi fäster stort värde vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som har en mycket god analytisk förmåga. Du är initiativrik, noggrann och organiserad. Då du kommer att ha många kontaktytor inom organisationen ser vi att du har lätt för samarbete och trivs i interaktion med andra.
Vi värdesätter dig som arbetar affärsmässigt, resultatinriktat och alltid sätter kunden i fokus. Vi välkomnar sökande som nyligen avslutat sin utbildning såväl som sökande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
Du kommer att erbjudas ett arbete i ett expansivt företag där du har möjlighet att utvecklas och utmanas med meningsfulla uppdrag. Trivs du i en dynamisk miljö där du har stora möjligheter att vara med och sätta inriktningen framåt så kan detta vara en möjlighet för dig.
Onemed eftersträvar att vara en flexibel arbetsgivare som ger goda möjligheter att kombinera arbete och privatliv.
I denna roll har du möjlighet till hybridarbete och kan arbeta hemifrån 1-2 dagar per vecka.
Nyrenoverade och fräscha lokaler med ett fantastiskt läge i Västra hamnen.
Gemensam fredagsfrukost med hela kontoret varje vecka.
Friskvårdsbidrag á 3000kr/ år.
Ansök och kontakt
Ansök genom att skicka in CV och gärna personligt brev genom länken nedan, ansökningar tas ej emot via e-post
Ansök senast 2023-01-15.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Fredrik Värendh
fredrik.varendh@onemed.se
OneMed Sverige vet vad vården behöver och gör skillnad för svensk hälso- och sjukvård varje dag. Vi drivs av att förbättra livet och vardagen för alla som är i behov av, eller utför, vård.
Med omtanke om människor och miljö arbetar vi för bättre vårdresultat och sänkta totalkostnader. Företaget erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning.
OneMed Sverige är med sina cirka 300 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2021 uppgick omsättningen till 3,7 Mdr SEK.
Företaget är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 30 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.