OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Föreställ dig att du varje dag får vara med att påverka människors liv, hos Göteborgs Buss kan du få den möjligheten. Här finns människor som brinner lite extra för att hjälpa de som annars skulle ha svårt att åka kollektivt genom att bland annat erbjuda specialanpassade fordon för färdtjänst och sjuktransporter.
Nu söker vi efter dig som kommer ansvara för våra kunder, utveckla relationer och skapa nya affärsmöjligheter. Har du tidigare erfarenhet av att leda anbudsarbete och genomföra offentliga upphandlingar, då är det precis dig vi letar efter!
Om företaget
Göteborgs Buss bildades i april år 2000 och verkar som en beställningscentral för specialfordon, buss- och taxitrafik. Vi har totalt 156 fordon och sysselsätter ca 220 personer. Vi omsätter ca 150 miljoner årligen och är under stark tillväxt. Företaget inriktar sig i huvudsak på färdtjänst, sjukresor, skol- och särskoleskjuts, men vi erbjuder även linje- och beställningstrafik, samt varm mattransport. Sedan 1/2 2021 är vi ett helägt dotterbolag till Nobina AB och ingår i en företagsgrupp där Samtrans Omsorgsresor AB och Telepass AB också opererar.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer ansvara för att skapa och utveckla goda affärsrelationer samtidigt som du säkerställer vårt omsättnings- och resultatmål. Du gillar att analysera olika nyckeltal för att kunna presentera möjligheter till utveckling för bolaget. Uppföljningen kan handla om beläggningsgrad på våra fordon samt om de är placerade på rätt ställe för kommande körningar. Du leder och driver vårt anbudsarbete i offentliga upphandlingar tillsammans med VD och du medverkar i arbetet med vårt kvalitets- och miljöledningssystem för bland annat egenkontroller och uppföljning av villkor i våra kundavtal.
Din profil
Vi söker dig som är van att jobba med affären i fokus och du förstår vikten av att skapa och bibehålla goda relationer med företagets kunder. Du har relevant utbildningsbakgrund och vi ser gärna att du har erfarenhet av anbudsprocesser och upphandling. Du är strukturerad och har ett strategiskt tänk för att uppfylla omsättnings- och resultatmål. För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för offentliga upphandlingar och hur dessa kontrakt fungerar. Då du kommer ha många kontakter både internt och externt är det viktigt att du är kommunikativ, bra på att dokumentera information och har förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift. Du är lösningsfokuserad, tar eget ansvar och är van att utföra arbetsuppgifter självständigt och stundtals under tidspress. Har du tidigare erfarenhet från persontransportbranschen ser vi det som mycket meriterande.
Vår arbetsplats präglas av engagemang och vi brinner för det vi gör. Om du är prestigelös och beredd att hjälpa till där det behövs samt har en ambition av att utvecklas då har du kommit rätt.
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar Göteborgs Buss med Skill och du är varmt välkommen att söka tjänsten via skill.se senast 2022-01-23. Urvalet kommer behandlas löpande så är du lockad av tjänsten vänta inte med att söka. Du blir anställd av Göteborgs Buss på heltid och tjänsten gäller tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Anna Ljungkvist, 0722404922 / anna.ljungkvist@skill.se
Väl mött med din ansökan!