OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Team Olivia är ett av Sveriges ledande omsorgsföretag med tjänster inom personlig assistans, LSS och individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Vi finns nära våra kunder på över 200 platser i Sverige, Norge och Danmark. Våra cirka 13 000 medarbetare arbetar för att göra varje enskilt liv rikare och mer värdigt, varje dag.
Inom Affärsområdet Omsorg (LSS och individ & familj) i Sverige erbjuder vi olika boendeformer som ger omsorg, vård och/eller behandling till både ungdomar, vuxna och äldre. Affärsområde består idag av fyra marknadsområden och totalt 20 bolag runt om i landet samt en central stödorganisation.
Beskrivning av tjänsten:
Vi erbjuder dig en stimulerande roll där du tillsammans med kollegor i affärsutvecklingsteamet bidrar till att vinna upphandlingar genom kvalitativt innehåll och effektivt arbetssätt. Vi deltar företrädesvis i ram- och kvalitetsupphandlingar enligt LOU inom Socialtjänstens område. Du kommer även vara med och driva affärsutvecklingsprojekt inom affärsområdet omsorg.
I rollen arbetar du som projektledare och i nära samarbete med företrädare för våra olika marknadsområden. I de upphandlingsprojekt du ansvarar för kommer du att ha en sammanhållande och drivande funktion, du kommer att delta i alla moment i upphandlingens genomförande, från marknadsanalys till färdiga skrifter. Du deltar i det löpande utvecklingsarbetet av arbetssätt så att vi uppnår både effektivitet, kvalitet och affärsmässighet i vårt gemensamma anbudsarbete. Du kommer även delta i affärsutvecklingsprojekt som pågår inom affärsområdet. Vi är en mindre enhet och du ges möjlighet att arbeta brett och ta ett stort eget ansvar.
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning med inriktning beteendevetare, socionom, juridik etc.
Flera års praktisk erfarenhet av upphandlingsarbete, dvs. att leda upphandlingar inom socialtjänstens område
Erfarenhet av arbete inom LSS (lagen om stöd och service) och SoL (Socialtjänstlagen)
För att trivas i rollen är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du driver självständigt ditt arbete framåt och har ett flexibelt förhållningssätt när förutsättningarna ändras, i perioder är det högt tempo och deadlines. Vidare trivs du med att arbeta såväl självständigt som i grupp och kommunicerar väl med kollegor som har olika bakgrund och kompetenser. För att lyckas i rollen har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal, skrift på svenska och en god administrativ kvalitet.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och lämplighet. Resor kan förekomma i tjänsten.