OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Företaget är verksamma inom food service och levererar högkvalitativa produkter till både storkök och livsmedelsgrossister över hela världen. Mer information om företaget ges vid eventuell intervju. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 3 månader med start omgående där anställning sker hos EMPLOID.
EMPLOID är medlem i Kompetensföretagen, som är en bransch- och arbetsgivarorganisation inom Almega. Almega ingår i Svenskt Näringsliv. För mer information se www.kompetensforetagen.se och www.almega.se.
Om tjänsten
I rollen som anbudskoordinator har du en viktig roll i offert- och anbudsarbetet där du arbetar direkt under företagets Tender Manager. Tillsammans hanterar ni offentliga upphandlingar där du har en supporterande roll med tyngdpunkt på administration. Du kommer ha kontakt med grossister och arbetar utifrån Lagen om offentlig upphandling samt de branschspecifika UHM-kraven. Utöver detta fungerar du som stöd i upphandlingsprocessen gentemot företagets säljare. Mer konkret innefattar arbetsuppgifterna:
– Ta emot, hantera och administrera anbud
– Offerering utifrån produktportföljen
– Söka efter information i företagets produkt- och artikeldatabas
– Hantering av tilläggsförfrågningar på offentliga avtal
– Uppdatera information i företagets CRM-system
Om dig
Vi söker dig som har fallenhet för administration, god systemvana och ett intresse för att arbeta med offentlig upphandling inom food service. Du har goda kunskaper om LOU samt erfarenhet av att arbeta i enlighet med UHM-krav. Utöver detta krävs:
– Dokumenterad erfarenhet av offentlig upphandling
– Erfarenhet av CRM-system och pris-och artikeldatabaser
– Goda kunskaper i Excel
– Flytande i svenska och engelska
I arbetet med offentlig upphandling ställs höga krav på att den information som förmedlas i samband med anbud och offerering är korrekt samt följer de krav som är ställda. Därför är det viktigt att du som person har förmågan att självständigt söka efter information, att du är noggrann i ditt arbete samt har ett öga för detaljer. Du är lösningsorienterad och känner dig trygg i att hitta lösningar som får processen om offentlig upphandling att löpa på i enlighet med de krav och tidsramar som finns uppsatta.
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Uppdragets längd: 3 månader
Arbetstider: mån-fre 08.00-16.30, home office
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: tender management, offentlig upphandling, anbud, anbudskoordinator, offerthantering, LOU, prisadministration, artikeladministration, avtalsutvecklare, rekrytering, Malmö, Lund, Helsingborg