OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår uppdragsgivare är ett större arkitektföretag med kontor runt om i Skandinavien.
Företagets kompetenser omfattar arkitektur, stadsbyggnad, landskapsarkitektur, inredning, design, miljö och projektledning.
Anbudssamordnare
för interimsuppdrag eller anställning
Vi söker nu ytterligare en medarbetare till anbudsgruppen i Göteborg. Som anbudssamordnare kommer du att arbeta med försäljning i form av anbudsarbete. Du kommer att arbeta nära såväl arkitekter, kommunikatörer, administratörer, kontorschef som övriga anbudsansvariga på företaget. Vi söker dig som vill arbeta i en kreativ miljö och har ett intresse för hållbarhet och samhällsnytta. Har du erfarenhet från branschen är det en merit.
Arbetsuppgifter
– Självständigt driva, leda och samordna anbudsarbete, såväl nationellt som internationellt, på kontoret tillsammans med arkitekterna
– Sammanställa anbud och prekvalificeringar
– Samla information och referenser, göra kundresearch, bearbeta stora mängder komplexa texter och koordinera information i anbudsprocessen
– Kontinuerligt bevaka pågående upphandlingar
– Analysera utfallet av anbud och upprätthålla statistik
– Ansvara för erfarenhetsåterföring från inlämnade anbud och föreslå förbättringsåtgärder
Kompetens
Vi söker dig som har en mycket god förmåga att kommunicera genom ord och bild samt har en god administrativ förmåga. Din initiativförmåga och ditt engagemang tillhör dina främsta styrkor. Vi tror att en stor drivkraft för dig är att se resultat och att slutföra dina arbetsuppgifter. I umgänget med andra är du lyhörd, har lätt för att samarbeta och är van att ta ledarrollen i arbetsprocessen kring anbud. Vidare är du nyfiken och nytänkande, har en god känsla för detaljer och arbetar på ett metodiskt och strukturerat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med offentlig upphandling.
Kvalifikationer
– Relevant utbildning (gärna ekonomi eller juridik) eller motsvarande
– Förmåga att självständigt driva arbetet och projektleda anbud
– Erfarenhet av anbudsarbete inom LOU
– Du behärskar Office paketet och erfarenhet av InDesign är positivt
– Mycket goda kunskaper i skrift inom svenska och engelska språket
Vi erbjuder
– Ett spännande arbete på arkitektkontor. Här får du möjlighet att ta eget ansvar, arbeta och utvecklas i en kreativ miljö
Välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev skrivet på svenska.
I ditt brev ser vi gärna att du beskriver varför du vill arbeta på ett arkitektkontor och varför anbudsarbete intresserar dig. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så skicka snarast in din ansökan.
Frågor ställer du tillChefspooleks rekryteringskonsult Staffan Engberg, 0768-15 45 44
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Nilsson
Anders Bolin
Staffan Engberg
0768 15 45 44
Gabriella Hedlund
Lilimor Werre
Kenneth Dietz
Rekryteringskonsult Staffan Engberg
0768-15 45 44