Anbudsstrateg/Bid manager - bemanning inom vård och omsorg

Anbudsstrateg/Bid manager - bemanning inom vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Som anbudsstrateg på Sverek kommer du att arbeta tätt tillsammans med vår upphandlingschef med att projektleda och ta fram vinnande anbud till framförallt offentlig sektor, både innanför och utanför Sveriges gränser. I rollen arbetar du i huvudsak med att säkerställa hög kvalitet i anbuden samt med att administrera och utveckla processer kopplade till avtalen som genereras. Du kommer ha kontakt med en mängd olika funktioner i vår organisation och kundkontakt ingår som en del av anbudsprocessen och den löpande avtalshanteringen. Då vi planerar att utöka vår närvaro i andra länder och utveckla nya affärsområden kan också marknadsanalys ingå i rollen.


Arbetsuppgifter
Bevaka aktuella upphandlingar på marknaden
Generera kvalitativa anbud
Administrera och tolka de avtal som genereras
Analysera marknaden
Presentera underlag och rekommendationer till beslutsfattare
Hantera administration och intern kommunikation kopplat till upphandlingar



Om dig
Vi tror att du är ordningsam och van att planera aktiviteter med järnkoll på deadlines och processteg. Du är handlingsinriktad och har lätt för att ta initiativ samt en nyfikenhet och ett affärsintresse som driver dig till att upptäcka nya potentiella möjligheter för vårt företag. Du har lätt för att bearbeta textmassor, företrädesvis på fler språk än svenska. Du är en teamspelare, men arbetar också gärna självständigt.


För att lyckas i rollen ser vi att du har följande bakgrund/kvalifikationer:
Relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivet
God skriftlig förmåga
Goda kunskaper om anbudsprocessen samt LOU
Starkt meriterande om du är duktig på andra nordiska språk, framför allt norska/danska
Meriterande om du har tidigare erfarenhet av vårdbemanning
Meriterande om du har en relevant högskole-/universitetsutbildning inom t.ex. ekonomi eller juridik.
Meriterande om du har kunskap/erfarenhet av avtalstolkning/administration



Har du erfarenhet av att göra affärer inom vårdbemanningsbranschen i andra nordiska/europeiska länder än Sverige är du varmt välkommen att söka tjänsten trots att du kanske inte helt matchar kravbilden i övrigt. Tjänsten går att anpassa till en mer senior/junior roll beroende på kvalifikationerna hos de sökande.


Anställningsvillkor
Heltid, fast lön, tjänstepension, generöst friskvårdsbidrag, privat sjukförsäkring, vidareutbildning. Flexibelt arbetsupplägg med god möjlighet till balans mellan distansarbete och arbete från kontoret.


Om Sverek
I över 15 år har Sverek hjälpt till att bemanna sjukhus, kommunala verksamheter och andra vårdinrättningar med kompetenta läkare och sjuksköterskor. Vi hette tidigare Svensk Läkarrekrytering och vår VD Björn Lindtorp är själv läkare. Som anställd hos oss är du i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare.
Vi använder test som ett första steg i rekryteringen för att säkerställa en fördomsfri och rättvis process som fokuserar på din potential. Rekryteringsprocessen sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sverek AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Postadress

Åsögatan 108
STOCKHOLM, 11829

Liknande jobb


12 november 2024

Anbudsansvarig

Anbudsansvarig

20 november 2024

Capture Manager Buildings

Capture Manager Buildings

14 november 2024

13 november 2024