Andra linjens support till Tekniska verken

Arbetsbeskrivning

Är du en person som drivs av att ge service i världsklass och som har ett brinnande intresse för IT-området? Är du samtidigt någon som vill bidra med arbetsglädje och energi till ett team? Då kan andra linjens support till Tekniska verken vara något för dig!

Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision – vi bygger världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord, drivande, positiva och trovärdiga. För oss är det självklart att ta vara på våra medarbetares olikheter genom en inkluderande värdegrund. Vi tycker också att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald.

Om rollen
På Tekniska verkens IT-avdelning verkar du i en miljö med engagerade och nytänkande kollegor. I denna roll kommer du att vara en del av supporten och tillsammans med första linjens support hjälpa medarbetarna internt, med olika tekniska problem.

Mer konkret kommer du att: ansvara över djupgående felsökning av både hård- och mjukvara
kontakta användare och tekniker över både telefon och mail
arbeta med administrativa uppgifter
förbereda leveranser till kontorsnära IT 

Om dig
Du som söker har minst en gymnasieexamen, med fördel inom teknik samt några års erfarenhet av IT-support eller annat arbete som bedöms relevant. Har du erfarenhet av arbete i mer komplexa IT-miljöer samt kunskap om ITIL-processer är detta ett plus. Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav. Att du talar och skriver obehindrat på svenska samt att du har mycket god data- och systemvana ser vi som en självklarhet.

Som person är du serviceinriktad med ett intresse för att hjälpa andra människor. Du arbetar alltid lösningsfokuserat och strukturerat, med en god slutledningsförmåga för att uppnå bästa resultat även då arbetsbelastningen är hög. Det är dessutom viktigt att du är pedagogisk och kan anpassa din kommunikation efter mottagaren då du kommer att ha många olika kontaktytor. Att du kan samarbeta såväl som att arbeta självständigt är en nödvändighet för att lyckas i rollen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrigt
Tjänstgöringsgrad: 100 %
Arbetstid: 8 h/dag förlagt mellan 07-17, måndag till fredag
Plats: Brogatan 1, Tekniska verkens huvudkontor i Linköping 
Start: Enligt överenskommelse

Du kommer initialt att vara anställd som konsult via OnePartnerGroup under ca ett års tid, med intention att övergå till Tekniska verken om alla parter är nöjda.

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Vid frågor kontakta Karin Forsell, rekryteringskonsult på OnePartnerGroup: karin.forsell@onepartnergrop.se 
Urval sker löpande så tveka inte att ansök redan idag!

Sammanfattning

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024