OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Skatteverkets it-avdelning är en av Sveriges största med närmare 800 medarbetare. Vi ansvarar för utveckling, drift, förvaltning och underhåll av Skatteverkets it-system och finns på sex orter; Göteborg, Solna, Visby, Västerås, Umeå och Östersund. It-avdelningen erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter och en chans att utvecklas mot ett stort antal roller inom en komplex och varierad it-miljö. Läs mer om oss på www.skatteverket.se/jobb
GITS (Gemensam it-service) ingår i it-avdelningen och arbetar bla. inom tjänsteområdet it-arbetsplats med förvaltning, vidareutveckling och drift av telefonitjänster. Vi levererar till Skatteverket och Kronofogdemyndigheten.
Nu söker vi en tekniker inom området Contact Center.
Dina arbetsuppgifter som tekniker inom Contact Centertjänster innebär
• felsökning, problemlösning av Skatteverkets tjänster/system för Contact Center och dess kring system såväl som Windows Server och MS SQL
• stöd vid felsökning, inkommande incidenter och beställningar
• stöd till förvaltare och utvecklare av telefonisystemen i rollen som 2:a linjens tekniker
• stöd till andra telefonitjänsters driftsorganisation vid behov.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk utbildning inom it om minst 80/120 poäng, alternativt motsvarande relevant och aktuell arbetslivserfarenhet inom it
• har flerårig erfarenhet som tekniker gällande Windows Server, MS SQL
• har goda kunskaper och arbetslivserfarenhet av programmeringsspråk så som C++, C#, Java, Visual Basic, PHP
• har erfarenhet av drift i stora driftsmiljöer för Windows
• har god kommunikationsförmåga i svenska samt engelska, i både tal och skrift
• har förmåga att planera, organisera och dokumentera sitt arbete
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• har god analytisk förmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Contact Center system/plattformar och dess stödsystem och/eller har kunskap om ITIL-processer.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Under juli månad finns det begränsade möjligheter för oss att besvara eventuella frågor.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.