OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att söka tjänsten som Andreman på DreamLogistics i Ängelholm. Vi söker dig som är positiv, ansvarsfull, initiativtagande och har goda ledaregenskaper.
Om tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta som Andreman på en av våra avdelningar som främst omfattas av arbetsuppgifterna plock och pack av olika produkter. Avdelningen har hand om hela flödet från en utskriven order till att göra den redo för att skickas iväg till kund. Du kommer att avlasta och jobba nära avdelningsansvarig och behöver vara bekväm i att ta över ansvaret för hela avdelningen vid olika tillfällen. Avdelningen består av cirka 15–20 anställda.
Vem är du?
Du är en positiv och lösningsorienterad person som kan jobba under stress men ändå hålla humöret uppe. Du ser och fokuserar på lösningar på de problem som uppstår dagligen och tänker brett för att komma vidare i ditt arbete. Du ska själv kunna ansvara för hela avdelningen när avdelningsansvarig inte har möjlighet, vilket ställer stora krav på din organisatoriska förmåga, planering och struktur. Att ansvara för avdelningen innebär personal- och resursfördelning, hålla koll på orderflödet samt ha en helhetssyn över avdelningen.
Du är kommunikativ och har lätt för att ta olika samtal som krävs och är professionell i all typ av kommunikation med dina medarbetare. I denna roll är det viktigt att du hittar en balans då du ena dagen plockar och packar precis som alla dina kollegor, när avdelningsansvarig är på plats, samtidigt som du andra dagen kan komma att behöva ansvara för hela avdelningen, personalen och se till så att orderflödet rullar på som det ska. Även när du själv plockar och packar är det viktigt att du har en helhetssyn över avdelningen för att avlasta avdelningsansvarig i att leda och fördela arbetsuppgifter samt vara ett stöd för personal vid frågor och övriga delar.
Rollen passar dig som har tidigare erfarenhet av att jobba på lager med varierande arbetsuppgifter och har haft olika typer av ansvar, det är meriterande om du har haft en ledande roll. Du är en person med båda fötterna på jorden som gillar att ha många bollar i luften med mycket ansvar.
Du gillar människor och är mån om anställdas hälsa och välmående och jobbar för en bra arbetsmiljö. Du pushar och berömmer dina kollegor vid goda prestationer och strävar efter ett bra teamwork på avdelningen. Du är också bekväm i att ge feedback och konstruktiv kritik vid behov.
Du ser dig själv som social och positiv och har lätt med nya kontakter och är inte rädd för att ta samtal med okända människor. Du är motiverad till ditt arbete och har lätt för att motivera dina medarbetare och kan kommunicera utan hinder både i tal och skrift. Dagliga uppsatta mål, plötsliga förändringar och deadlines driver dig och är något du tycker är spännande och utmanande.
Vi ser att du har erfarenhet av administrativt arbete, har datorvana och hanterar samtliga program i Office utan konstigheter. B-körkort och truckkort A+B är ett krav.
Vi kommer lägga stor vikt på personlig lämplighet och att du kommer passa in i gruppen. Vi erbjuder dig ett spännande arbete i ett bolag med högt tempo där ingen dag är den andra lik.
Arbetsuppgifter
Som Andreman för avdelningen arbetar du bland annat med att:
- Dagligen plocka och packa olika orders effektivt och noggrant för att göra dem redo att skickas till kund.
- Ha en helhetsblick över avdelningen och orderflödet så att allt fungerar som det ska.
- Följa deadlines och uppsatt planering.
- Säkerställa att avdelningen har rätt bemanning på daglig basis och kunna planera morgondagens bemanning utifrån orderflöde och resursplanering, samt eventuell kommunikation med företagskunden.
- Jobba proaktivt och hela tiden vara observant och öppen för förbättringar på avdelningen.
- Säkerställa att uppsatta metoder, rutiner och flöden sköts.
- Kommunicera och informera anställda om förändringar och aktuell information.
- Motivera och stötta anställda samt skapa en teamkänsla på avdelningen, vara mån om de anställdas hälsa och välmående.
- Rapportering och underlag till andra avdelningar.
-Ha ett positivt förhållningssätt, vara lösningsorienterad och anpassa sig utifrån de behov och förutsättningar som finns. Vara flexibel och arbeta utifrån de förändringar som uppstår.
- Hålla i morgonmöte för avdelningen när avdelningsansvarig inte är på plats.
- Ansvara för hela avdelningen när avdelningsansvarig inte är på plats.
- Vid olika kampanjer och högsäsonger kunna vara flexibel och anpassningsbar för att arbeta skift och obekväma tider. Samt ansvara för hela avdelningen under aktuellt skift.
Om företaget
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder - allt från inkommande gods till paketering av kundordrar, kundtjänst och returhantering. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.
Information om tjänsten
Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Är du intresserad av tjänsten?
Då vill vi att du skickar in ditt CV och personliga brev till jobbansokan@dreamlogistics.se och anger referens ANDREMAN1
Välkommen med din ansökan.