OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I vår lite mindre kommun är det viktigt för oss alla att vara flexibla och kunna hjälpa till där det behövs, därför är det viktigt för oss att hela tiden knyta rätt personer till oss. Det blir också en del av vår grundsyn, alla alla och envar av våra medarbetare är viktiga för oss och det ska de veta om och känna av i inställningen av chefer och andra i sitt dagliga arbete.
Det här gör också att vi många gånger kan erbjuda tjänster som är gränsöverskridande som den här utmanande tjänsten lokalvårdare & receptionist.
Du kommer att tillhöra två team med duktigt folk i, båda med lite olika kulturer som gör den här tjänsten än mer intressant.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
En av våra duktiga lokavårdare går i pension till sommaren, hennes tjänst innehåller 75% av en heltid. Vi vill gärna kunna erbjuda heltidstjänster och har behov av de övriga 25%:en i vår reception. Tjänsten kommer primärt att vara schemalagd med någorlunda fasta tjänstgörningstider inom de båda yrkesområdena.
Vi har utvecklat vår syn på lokalvård där du och en fastighetsskötare ansvarar för att fastigheten, lokalerna, ger de bästa förutsättningarna för de verksamheter kommunen bedriver i dessa. Det kan innebära att det utöver klassisk lokalvård kommer att ingå viss tillsyn som t.ex. brandtillsyn. Det är ju ändå du som oftare än fastighetskötaren är i lokalerna.
KVALIFIKATIONER
Det viktigaste är att du är rätt person. Med tanke på arbetet i receptionen vill vi att du ska vara intresserad av att ge riktigt god service, både i personkontakten i kommunens reception men också i kommunens telefonväxel.
Förmågan till ett gott bemötande, att få de flesta på bättre humör är viktigt.
Det är naturligtvis också viktigt när du arbetar som lokalvårdare. En mer gladlynt person, men fortfarande noggrann och rapp lokalvårdare, är alltid att föredra.
Kan du flera språk är det en klar merit. Svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.
Ett krav är att du har vana av datorer och tycker att teknik är intressant.
En merit är om du har god kännedom om Aneby.
Alltid bra med erfarenhet, i varje fall där du blivit duktigare av erfarenheten. Vi kommer att engagera oss i att ge dig en så god start som möjligt.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Marianne Gustafsson
0380-46217
Arbetsledare kök Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Kommunikationschef Torbjörn Sundbrandt
0380-46218
Upphandlingschef Johanna Evegren
0380 46 300
HR Controller Erik Havemose
0380-46 100
Avdelningschef Kommunstödsavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
HR Controller Erik Havemose
0380 46 214
Avdelningschef Kommunserviceavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
Chef Kostenheten Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Avdelningschef kommunserviceavdelningen KSA Marianne Cederqvist
0380-462 73