OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.
Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa?
Redovisningsenheten är en del av avdelningen Ekonomi och fastighet och ansvarar för kommunens övergripande ekonomiservice.
Redovisningsenheten arbetar med ekonomiservice gentemot alla kommunens verksamheter och ansvarar för kommunens kund- och leverantörsreskontra, E-handel, fakturering, hantering av krav och inkasso samt kassafunktionen. Övriga redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisning ingår också i enhetens ansvarsområden. På enheten arbetar idag sju personer varav fyra ekonomiadministratörer, tre handläggare med systemförvaltaransvar, en ekonom samt en redovisningschef som ansvarar för enheten.
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår arbete med administration av kommunens leverantörsreskontra och en hel del kontakter både inom kommunen och med kommunens leverantörer.
Tjänsten innebär även andra varierande arbetsuppgifter, som bland annat arbete med fakturering samt hantering av in- och utbetalningar i kommunen och andra arbetsuppgifter inom ekonomiområdet vid behov. Exempelvis internfakturering, bokföring och avstämning av konton.
Tjänsten är centralt placerad inom Huvuduppdraget Kommunledning och innebär många kontakter med andra av kommunens olika verksamheter och kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Redovisningsenheten arbetar med ekonomiservice gentemot alla kommunens verksamheter och vi är backup för varandra på enheten vid behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning (lägst motsvarande KY-utbildning eller liknande) och/eller en lång erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter och vana vid att arbeta med affärssystem.
Du bör vara van vid att arbeta självständigt samt ha förmåga att ta ansvar och egna initiativ. Arbetet kräver även att du är noggrann, flexibel och har god samarbetsförmåga samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Kommunen använder ekonomisystemet Raindance och E-handels- och fakturaportalen Visma Proceedo. Erfarenhet av dessa system är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.