OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, låg skatt, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se
Ängelholms kommun har ca 3.000 anställda och en budget som omsluter 2.100 mnkr. Upphandlingsavdelningen driver den strategiska utvecklingen av upphandlingsverksamheten och kommunens behov av gemensamma upphandlingar samt stödjer facknämnder vid upphandling. Upphandlingsavdelningen är en del av kommunledningskontoret och tjänsten som upphandlingschef är direkt underställd kommunens ekonomichef. Avdelningen består av tre heltidstjänster inkl upphandlingschef samt en projektanställning för införande av e-handel. Kommunen har nyligen tagit beställnings- och fakturahanteringsystemet, Visma Proceedo, i drift. Vidare pågår uppbyggnaden av en av distributionscental som blir navet i transporter av varor till kommunens samtliga enheter. Kommunen använder sig av upphandlingsstödet Kommers.
ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlingschef driver och utvecklar du upphandlings- och inköpsverksamheten så att den är effektiv, rationell och välfungerande med målet att ge bästa stöd och service till förvaltningarna. Du har fokus på affärsmässighet och goda affärer inom ramen för LOU/LUF. I arbetet ingår personalansvar för medarbetarna på avdelningen.
Arbetsuppgifterna innefattar att utföra upphandlingar i samråd med förvaltningar och bolag, upprätta avtal i samband med upphandlingar, ge råd och stöd i avtals- och inköpsfrågor, ansvara för att driva och utveckla kommunens inköpsprocess från beställning till fakturering samt samordna avtalsuppföljning. Kommunen har även avtal om upphandlingsstöd till Örkelljunga kommun.
En viktig uppgift blir att fullfölja påbörjade förändringsprojekt rörande införande av e-handel och uppbyggnad av distributionscentral. I e-handelsprojektet utgör arbetet med minska antalet beställare, förbättrad inköpskompetens, ökad avtalstrohet samt ökad elektronisk handel prioriterade områden. Distributionscentralen syftar till att effektivisera transporterna för att därigenom förbättra både miljö och ekonomi.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har för tjänsten relevant högskole-/universitetsutbildning alternativt adekvat utbildning inom upphandling eller inköp. Som person är du positiv och drivande med erfarenhet av upphandlingar enligt LOU/LUF. Du får gärna ha upphandlingserfarenhet från både offentlig och privat sektor.
Du som söker bör ha förhandlingsvana samt ha erfarenhet av arbete med strategisk upphandling, E-handel och inköp.
Du har god analytisk förmåga och är affärsmässig i ditt agerande. Vidare har du stor IT-vana och önskvärt är erfarenhet av att arbeta med elektroniska upphandlings- och beställningssystem. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har en problemlösande förmåga samt har god förmåga i att uttrycka dig i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och utåtriktad
I denna rekrytering samarbetar vi med Ledarskaparna Chefsrekrytering. För information och intresseanmälan är du välkommen att snarast och senast den 17/11 kontakta Håkan Olsson på telefon 0705-81 79 18 eller via mail hakan.olsson@lcrm.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ledarskaparna Chefsrekrytering Håkan Olsson
0705-81 79 18
Fackliga företrädare nås via kundtjänst
0431-870 00
Rekrytering Experis Engineering Markus Holmgren
042-371642
Experis Engineering Markus Holmgren
042-371642
Redovisningschef Karin Jung
0431-46 81 88
Beredningskoordinator Bengt-Ove Ohlsson
0431-870 00
Skolintendent Emma Wernersson
0431-468610
Rektor Tommy Svensson
0431-46 84 94
Enhetschef Eva Storulv
0431-870 00
nås via kundtjänst Fackliga företrädare
0431-870 00