Ängelholmshem söker projektledare

Arbetsbeskrivning

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som äger och förvaltar över 3 000 lägenheter. Ängelholmshems helägda dotterbolag Ängelholmslokaler äger och förvaltar offentliga fastigheter åt Ängelholms kommun. Vi är idag 75 medarbetare som arbetar efter våra värdeord öppenhet, omtanke och handlingskraft.

Ängelholmshemskoncernen söker en projektledare inom nyproduktion och ombyggnation.

Vad vi kan erbjuda dig?

Vi utökar vår koncerngemensamma byggavdelning och söker nu en projektledare som vill ha en bred variation av byggprojekt med olika grad av komplexitet, karaktär och storlek inom nyproduktion och ombyggnation. Som projektledare hos oss får du arbeta med allt från bostadshus till offentliga lokaler, som exempelvis skolor och förskolor.

Vi har som mål att alla medarbetare ska ha en bra balans mellan fritid och arbete, det tror vi håller i längden!

Arbetsuppgifter

Som projektledare ska du leda byggprojekt från förstudie och projektering till slutbesiktning och överlämning till förvaltningen. Du leder projekten självständigt men samarbetar nära våra övriga avdelningar. I tjänsten ingår också att upphandla enligt LOU (Lag om offentlig upphandling).
I rollen som projektledare förekommer både nyproduktion och ombyggnation.

Kvalifikationer

Vi söker en ny medarbetare med eftergymnasial byggteknisk bakgrund samt erfarenhet av projektledning från bygg- eller fastighetsbranschen. Du ska ha god förståelse för entreprenadjuridik samt kunskap inom upphandling (LOU). Det är meriterande om du har erfarenhet av tidiga skeden i byggprocessen som förstudie, program- och systemprojektering samt förfrågningsunderlag.

Flytande svenska i tal och skrift samt bra kunskaper i engelska är ett krav.
B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen har du en social framtoning där du uppskattar samarbete med andra. Du är rak och tydlig i din kommunikation, affärsmässig och beslutsam. Du är handlingskraftig, delar med dig av dina kunskaper på ett prestigelöst sätt och tar ansvar för dina uppgifter.

Du har en god administrativ förmåga där du kan planera och strukturera din vardag och dina projekt.
Du är flexibel och positiv som person och kan hantera flera olika processer samtidigt.

Är du intresserad av tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark by Adecco Group. För frågor kring tjänst eller process är ni välkomna att kontakta rekryteringskonsult Charlotta Rydström; charlotta.rydstrom@badenochandclark.se, 042-37 33 38.

Du söker tjänsten via www.badenochandclark.se då vi tyvärr inte kan administrera några ansökningar via epost. Som en del i en kvalitetssäkrad process kommer du eventuellt att få utföra personlighetstester och videointervjuer. Din ansökan vill vi ha senast den 7 maj 2017. Urval sker löpande under rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


14 november 2024

Teamledare

Teamledare

13 november 2024