Anhörigkonsulent

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Socialförvaltningen är en av kommunens två största förvaltningar med ca 900 tillsvidareanställda. Förvaltningen har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?



ARBETSUPPGIFTER
Som anhörigkonsulent ska du utforma anhörigstödet i dialog med den anhörige och anhöriges behov i centrum. Du ska driva och utveckla anhörigstödsarbetet i enlighet med SoL kap 5 § 10.

I arbetsuppgifterna ingår det även att bevaka utvecklingen i anhörigstödsfrågor lokalt och nationellt.

Du ska även ge råd och stöd till den anhörige i enskilda samtal samt planera anhöriggrupper m.m.

Anhörigstödet ska erbjuda ett sammanhang och aktivt medverka till att skapa nätverk för de anhöriga.

Du kommer att samverka med de verksamheter som är belägna på Mötesplats Mölle och övriga träffpunkter i kommunen.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av socialt arbete är meriterande.

Självklart är du en god kommunikatör och har en helhetssyn av människan. Du kan arbeta självständigt, vara intiativrik och ha en god samarbetsförmåga. Speciellt stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort erfordras.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bokningscentralen Rekryterare
0346-88 61 81
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Linda Ajeti, enhetschef
0346-88 55 40
Facklig representant nås genom kommunens växeln
0346-88 60 00
Ann Karlsson, Enhetschef
0346-88 66 69
Herdis Duphorn, enhetschef
0346-88 53 70
Therese Karlsson, Enhetschef
0346-88 52 58
Heidi Evesson, Enhetschef
0346-88 54 20
Enhetschef Per-Anders Pettersson
0346-88 57 81
Lena Falk, enhetschef
0346-88 53 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun, Äldreomsorg Falkenberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 24 oktober 2016

Besöksadress

31180 Falkenberg
None

Postadress

None
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

2 december 2024

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

2 december 2024

29 november 2024

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

29 november 2024