OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omvårdnadsnämnden inrättar en ny tjänst som anhörigkonsulent. Som anhörigkonsulent kommer du att ansvara för att bygga upp "den nya" anhörigverksamheten. Ansvarsområdet är äldreomsorgens verksamhetsområde med organisatorisk placering inom Biståndsenheten på Äldrecentrum Ekedal. Arbetsuppgifter Som anhörigkonsulent har du huvudansvar för anhörigverksamheten, du skall ge råd och stöd samt handledning till anhöriga, ansvara för informationen om anhörigverksamheten, handleda och samordna professionella anhörigstödjare, ha uppsökande verksamhet, mm Som anhörigkonsulent har du också ansvar för att rekrytera professionella anhörigstödjare och frivilligledare samt ansvar för verksamhetens budget. Kompetens Du skall ha examen från sociala omsorgs-/socionom-/socialpsykologiska-programmet eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Du skall ha personlig lämplighet för yrket, ha några års erfarenhet från arbete med människor, ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, ha datavana och körkort. Dessutom bör du ha kunskap om kommunal verksamhet, ha kännedom om den lagstiftning som styr omvårdnadsnämndens verksamhet och kunskap om ekonomi. Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten för yrket.