OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en empatisk och engagerad person som brinner för att stödja anhöriga? Vill du vara en viktig del av en nysatsning som sätter fokus på att berika tillvaron för både anhöriga och omsorgstagare?
Om du är redo att kliva in i en meningsfull roll i vår organisation, skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team som hjälper anhöriga att finna stöd och gemenskap!
Höjdpunkter med jobbet:
• Viktigt Uppdrag: Din insats kommer att göra en stor skillnad för anhörigas liv och välbefinnande.
• Innovation och Utveckling: Du får frihet att tänka nytt och bidra till utvecklingen av våra stödfunktioner.
• Meningsfullt Arbete: Varje dag får du chansen att göra något som verkligen påverkar andra på ett positivt sätt.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Anhörigstödjare/konsulent som kommer att arbeta i nära samverkan med vår nyinrättade tjänst som aktivitetssamordnare till våra mötesplatser. Tjänsten innebär att du fokuserar på att möta och förstå anhörigas behov i denna spännande satsning på förebyggande insatser inom sociala sektorn.
I rollen kommer du bland annat få arbete med detta:
Stödja Anhöriga: Du kommer att vara en trygghet för anhöriga och hjälpa dem att navigera genom utmaningarna som kan uppstå.
Koordinera Samarbete: Tillsammans med aktivitetssamordnaren ansvarar du för att skapa aktiviteter och mötesplatser som gynnar både anhöriga och omsorgstagare.
Evidensbaserat Arbete: Du arbetar enligt den nya socialtjänstlagen och baserar insatserna på beprövad erfarenhet och evidens för att säkerställa kvalitet och effektivitet.
Dina arbetsuppgifter består av att planera och genomföra aktiviteter som ger stöd till anhöriga. Det kan tex vara föreläsningar, cirklar och anhöriggrupper. Det är din fantasi och kreativitet som sätter gränserna.
Du arbetar även med att publicera och administrera information gällande anhörigstöd. I ditt uppdrag ingår att skapa relationer med såväl anhöriga som kollegor och andra samverksanspartners. Du kommer också att ansvara för uppsökande verksamhet där information om vad sektorn kan erbjuda ges ut.
Din profil
• Vi söker dig med relevant högskole/universitetsutbildning inom socialt arbete, psykologi eller liknande områden.
• Du har erfarenhet av att arbeta med människor som befinner sig i en utsatt eller påfrestande situation.
• Du har också erfarenhet och är bekväm att leda samtal och gruppaktiviteter.
• Du är trygg med att kommunicera i både tal och skrift samt manövrera i den digitala världen.
Du är en empatisk person som trivs med att bygga relationer och som vill göras en konkret skillnad i människors liv. Andra viktiga egenskaper vi värdesätter är, empati där ditt hjärta slår för att stödja andra i svåra situationer, samverkansförmåga där du gärna arbetar i team och får energi av att samarbeta, samt flexibilitet där du kan anpassa dig lätt till förändrade situationer och behov.
Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad i teamet som arbetar i Ordinärt boende och med Hälso- och sjukvård. I organisationen ligger du under chef för korttidsboende, dagverksamhet och aktivitetssamordnare. Vi går in i en fas där vi satsar på ett förebyggande arbete och att bygga upp nya arbetssätt. Du kommer att vara en viktig del av det teamet. Du kommer att ha ett nära samarbete med biståndshandläggare, enhetschefer, omsorgspersonal, demenssköterska och främst aktivitetssamordnare. Du arbetar heltid, främst dagtid måndag till fredag, men kvällar kan förekomma.
Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är:
Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för.
Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss.
Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt.
Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande.
På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs
För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se
Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.
Sista ansökningsdatum är 241021.
Tillsättning sker efter överenskommelse.
Följ oss också på sociala medier.
Vi ser verkligen fram emot att höra från dig och tillsammans skapa en trygg och stödjande miljö för anhöriga! Tillsammans bygger vi en starkare gemenskap för alla!
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60