OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är väldigt stolta över våra cirka 2 700 medarbetare som gör skillnad i människors liv varje dag. Vi söker fler engagerade och kompetenta medarbetare. Är du en av dem?
Beskrivning
Anhörigstöd/demensteam arbetar över hela Arvika kommun och är placerade under enhetschefen för Rehabenheten, Vård och omsorg.
Vårt förhållningssätt är att vi alla hjälps åt när så krävs, att vi är öppna för nya idéer, att flexibilitet är en del av vår vardag och att vi tar hand om varandra för att skapa en trevlig arbetsplats.
Anhörigstöd ska arbeta med förebyggande insatser för god hälsa hos våra vuxna kommuninvånare som vårdar och stödjer en medmänniska.
Demensteam arbetar med förebyggande insatser för personer med demensdiagnos.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid men tjänstgöring kväll kan förekomma.
Arbetsuppgifter
I rollen som anhörigkonsulent/demensvårdsutvecklare ingår bland annat att ansvara för att organisera och administrera aktiviteter så som utbildningar, föreläsningar och arrangemang på anhörigcentrum och demensteam för anhöriga och kommunens personal i samarbete med externa och interna aktörer.
Som anhörigkonsulent ger du stöd genom enskilda samtal, samtalsgrupper samt informerar och förmedlar kontakt med kommunens övriga verksamheter. Du kommer även vara den som informerar allmänheten och andra organisationer på ett uppsökande sätt om vilket anhörigstöd Arvika kommun erbjuder.
Som anhörigkonsulent/demensvårdsutvecklare är du med och utvecklar och stödjer arbetet med ett anhörigperspektiv och demensvårdsperspektiv inom vård och omsorgs verksamheter. En del av arbetsuppgifterna innebär omvärldsbevakning och uppmärksamma kvalitet och utvecklingsarbetet i anhörigfrågor samt demensvårdsfrågor enligt evidensbaserad kunskap.
Du kommer även att handleda, ge råd och stöd till personalgrupper i brukarärenden.
Arbetet innebär även att samverka internt inom Vård och omsorg samt med externa aktörer såsom andra kommuner, regionvärmland och olika ideburna organisationer.
Du kommer att ingå i styrgrupp samt kompetensgrupp för utveckling av demensvård.
Vi har en tydlig verksamhetsplan/aktivitetsplan.
Kvalifikationer
För tjänsten krävs relevant högskoleutbildning inom vård, hälsa eller social omsorg eller YH-utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
Önskvärt är om du har en utbildning och/ eller dokumenterad erfarenhet av att kommunicera och arbeta med människor i svåra livssituationer och av att handledning i grupp.
Vidareutbildning inom demens och i lågaffektivt bemötande samt erfarenhet av att arbeta med BPSD- registret är meriterande.
B-körkort för manuell växellåda.
Som person har du förmågan att arbeta med andra. Du är lyhörd, empatisk, engagerad och prestigelös. Du arbetar utifrån ett konsultativt och pedagogiskt förhållningsätt.
Välkommen med din ansökan, urval sker löpande, ansök senast 2022-04-30!
Övrigt
Arvika kommun samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Björn
0570-814 66
Anne-Lie Nilsson
0570-817 42
Anne-Louise Andersson
0570-828 53
Ellinor Brolund
0570-815 67
Enhetschef Duck Risberg Brolin
0570-828 84
Enhetschef Maria Sjövall
0570-828 80
Kommunal
0570-817 41
Kommunal
0570-817 41, 0570-135 25
Assistent Ingegerd Mellerdal
0570-727805
Avdelningschef Maria Björn
0570-814 66