Anhörigsamordnare

Anhörigsamordnare

Arbetsbeskrivning

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvård på arbetstid.

Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.

Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.

Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!

Arbetsuppgifter

I uppdraget som anhörigsamordnare ingår det att stödja anhöriga för att förebygga och minska fysisk och psykisk belastning. Du kommer även att utföra avlösning i hemmet. I din roll som anhörigsamordnare ingår även ansvaret för hörsel, vilket innebär att du är länken in från medborgarna till de hörselombud som finns inom vård- och omsorgsverksamheter.

Som anhörig räknas alla som på något sätt hjälper någon som är äldre, långvarigt sjuk, har en funktionsnedsättning eller en beroendeproblematik. Anhörig kan man vara oavsett vilken relation man har till den andra personen och oavsett hur gammal man själv är.

Arbetsuppgifterna består framför allt i att ha individuella stödsamtal med anhöriga som är i en utsatt situation. Dessa kan ske fysiskt, via telefon eller annan digital teknik. Att initiera, starta upp och leda anhöriggrupper samt arrangera utbildningar och aktiviteter är andra uppgifter. En del av uppdraget är att samverka med andra aktörer både internt och externt. I samverkansuppdraget ingår också att informera och stimulera till en anhörigstödjande kultur i andra kommunala verksamheter.

I verksamheten bedrivs ett ständigt utvecklingsarbete, varför du behöver uppskatta att arbeta både utifrån tydliga ramar och i processer som förändras. I arbetsuppgifterna ingår att omvärldsbevaka inom området samt att arbeta med uppföljning och utveckling. Arbetstider kan variera utifrån verksamhetens behov och det innebär en tillgänglighet både dag och kvällstid. Skinnskatteberg är ett finsktalande förvaltningsområde.

Kvalifikationer

Du ska vara undersköterska med erfarenhet av att arbeta med demens. Vi ser gärna att du har fördjupningsutbildning inom anhörigstöd, demenssjukdom eller förebyggande arbete

Du har erfarenhet av att möta anhöriga i utsatta situationer och har en god förmåga att sätta dig in i deras situation. Du är duktig på att lyssna in och leda samtal. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du måste kunna arbeta självständigt och kunna leda dig själv, det finns inte en färdig roll utan du är den som skapar och utvecklar rollen tillsammans med våra verksamheter.

Körkort B samt att du kan göra dig förstådd både i tal och skrift i det finska språket är ett krav.

Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

sektorschef Arne Hjorth
0222-451 23
VISION Raili Gustavsson
0222-45135
Personalchef Linda Ahlsén
0222-45189
Miljöinspektör Anna Jansson
0222-451 05
Miljöinspektör Mikael Eriksson
0222-451 09
Miljöinspektör Siv Björkbacka
0222-451 28
rektor Ylva Åkerberg
0222-451 26
Lärarförbundet Marianne Georgsson
0222-45199
sektorschef Per Österberg
0222-451 16
enhetschef Bodil Frölich
0222-45115

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skinnskattebergs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 23 juni 2021

Besöksadress

Kyrkvägen 7
None

Postadress

Kyrkvägen 7
Skinnskatteberg, 73922

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024