Anläggningschef/Head of Depot operations till Algeco

Anläggningschef/Head of Depot operations till Algeco

Arbetsbeskrivning

Till vårt sammansvetsade och oerhört härliga team på Algeco söker vi nu ytterligare en proffsig och engagerad kollega. Som Anläggningschef/Head of Depot operations för skapandet av modulbaserade lösningar hos oss är du en nyckelperson på resan mot ytterligare framgångar och tillväxt i ett bolag och en bransch som är på stark frammarsch.

I den här rollen erbjuder vi dig stor frihet att leda och utveckla depåverksamheten på samtliga av våra lokationer (Bro, Enköping, Torslanda samt kommande tex Umeå) samt att ta ett helhetsansvar för företagets produktionsverksamhet och bidra med initiativ och kreativitet inom ditt ansvarsområde.

Vi arbetar med mycket fina produkter som det verkligen finns en efterfrågan på och som löser kundens behov och är ett företag med stora möjligheter att nå framgång.
Vidare ger vi dig ett ypperligt tillfälle att låta dig utvecklas men också bidra med och bygga vidare på din starka kompetens. Vi erbjuder dig vidare att bli en del av den svenska ledningsgruppen där vi tack vare den horisontella organisationen alltid befinner oss nära den nordiska ledningen och kan följa management på nära håll.

Du är placerad på vårt fina kontor i Bro men närvarar frekvent på samtliga orter där dina medarbetare finns. Resor, både i och utanför Sverige, är en naturlig del av din roll

Rollen
I rollen som Anläggningschef/Head of Depot Operations ansvarar du för att leda och utveckla depåverksamheten på samtliga lokationer (Bro, Enköping, Torslanda samt kommande tex Umeå) samt har helhetsansvar för företagets produktionsverksamhet. Din roll kommer vidare att innefatta optimering och utveckling av Algeco Sveriges produktion och leveranskedja (verkstadsarbeten, leveranser, returer, lagerhållning) Du säkrar att Algeco Sveriges leveransförmåga är i linje med tillväxtplanen och skapar förutsättningar för dina medarbetare att nå och överträffa sina mål.

Arbetsuppgifter i huvudsak Daglig styrning (när möjligt via de lokala arbetsledarna) av depåernas produktionsarbete (logistik och verkstad)
Säkerställa att fullgoda HSEQ rutiner är integrerade i den dagliga verksamheten och efterlevs
Ansvara för samtliga faciliteter och tillhörande inventarier och säkerställa att dessa hålls inom budgeterad kostnad samt motsvarar de behov som verksamheten har (upphandla hyresavtal, planera och genomföra flytt, kontakt med fastighetsägare etc)
Upprätta och hålla goda servicenivåer gentemot övriga organisationen, leveranser och projekt
Driva utveckling som syftar till att effektivisera och spara både direkta och indirekta produktionskostnader
Ansvarar för att inköp, lagerhållning och inventering av material genomförs kvalitativt, i rätt tid och i rätt mängd
Du håller dig ajour med tekniska krav och uppdateringar runt dessa
Du hittar effektiva sätt att mäta och målsätta din organisation
Du hanterar alla typer av HR frågor för ditt team, såsom performance management, frånvaro, sjukskrivning och disciplinära frågor
Ledarskap
I din roll som ledare ansvarar du för att utveckla, motivera och bibehålla dina medarbetare
Du bygger en kultur som går i linje med bolaget och koncernens policys och värderingar samt säkerställer att rutiner och lagar efterlevs. Vidare ansvarar du för att påverka och motivera ditt team och dess intressenter i rätt riktning i syfte att nå uppsatta mål.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en välrenommerad och erfaren ledare, har en relevant utbildning och en väl dokumenterad erfarenhet av att arbeta strategiskt i ledningsgrupp och leda, samt bygga team inom produktion (verkstad, lager, logistik). Du har mycket god kunskap i operativt HSEQ arbete, tekniska frågor (BBR) och processarbete. Du har förståelse för den modulära sektorn och dess flöden och har själv arbetat i producerande verksamhet. Vidare kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Truckkort är en fördel.

Erfarenhet av LEAN och Business Process Management är meriterande

Egenskaper och Personlighet Du har ett högt säkerhetstänk och servicetänk.
Du är mycket kostnadsmedveten
Du drivs av ständiga förbättringar
Du drivs av att skapa effektiva flöden och spara kostnader
Du är en kultursättare
Du är en god kommunikatör
Du vill hela tiden utveckla verksamheten, dina medarbetare och dig själv
Du har förmågan att se helheten
Du har ett ”lean-tänk”
Du är strategisk och affärsorienterad och står för dina beslut.
 
Vi erbjuder Marknadsmässig lön samt bonus
30 dagars semester
Friskvårdsersättning
Sjukförsäkring
Sjukvårdsförsäkring
Pension ITP1/ITP2
Tjänstebil

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med Valegro Rekrytering Interim. Ansvarig Rekryteringskonsult är Robert Klatzkow, robert@valegro.se, tel. 0735-303798. Vänligen klicka på ”Sök denna tjänst” för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi kommer inte att ta emot ansökningar som kommer via mailen. Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.

Valegro är ett nischat bolag som rekryterar och hyr ut konsulter inom ekonomi, finans sälj och management samt konsulterar i organisationsfrågor. 

Med över 20 års erfarenhet av branschen har vi byggt upp ett stort nätverk av kandidater, konsulter och kunder. Vi hjälper även våra kunder i strategiska frågor kring försäljning och ledarskap.

För oss är långsiktighet och förtroende viktigt. I våra uppdrag har vi alltid kunden och kandidatens bästa för våra ögon och vi gör allt för att du som kund och kandidat ska känna dig trygg med vår kompetens, styrka i leverans och att vi har förstått ditt behov. Våra kunder och kandidater värdesätter vårt engagemang och den personliga service vi ger.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Algeco
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Liknande jobb


19 december 2024

Kalkylingenjör

Kalkylingenjör

17 december 2024

Kalkylingenjör

Kalkylingenjör

17 december 2024

16 december 2024