Annonsrubrik

Annonsrubrik

Arbetsbeskrivning

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring.


På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 300 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare.


Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med strategiska kompetensförsörjning i vår viktiga myndighet? Vi söker nu dig med spetskompetens inom arbetsgivarvarumärke och digitalisering som vill bidra i vårt utvecklingsarbete inom dessa områden. Hos oss kommer du planera och driva kommunikativa insatser inom våra kompetensförsörjande processer och ge stöd till våra institutioner inom dessa områden. Inom sektionen ansvarar vi för myndighetens processer vad gäller kompetensförsörjning. Där vi arbetar med myndighetsgemensamma utvecklingsinsatser för chefer och medarbetare samt med strategier för att visa vad som gör SiS till en attraktiv arbetsgivare. Ett arbete du följer upp, utvärderar och säkerställer att det visar resultat. Tillsammans med kollegor på HR-avdelningen och kommunikationsavdelningen driver och utvecklar du fortlöpande detta arbete inom kompetensförsörjningsområdet. 

I huvudsak är dina arbetsuppgifter att 


• Tillsammans med vår kommunikationsavdelning stärka myndighetens arbete med arbetsgivarvarumärket
• Planera, koordinera och genomföra aktiviteter utifrån framtagen plan, t.ex. deltagande på mässor och events
• Planera och genomföra kommunikation innan, under och efter genomförda aktiviteter 
• Driva och bistå vid större kampanjer tillsammans med kommunikationsavdelningen, för att stärka myndighetens arbetsgivarvarumärke
• Följa upp och utvärdera genomförda aktiviteter och arbetssätt
• Driva på för digitalisering av våra processer

Omvärldsbevakning är en viktig del i ditt uppdrag, där du genom relevanta nätverk etc. håller dig uppdaterad kring aktuella trender och forskning inom området. Arbetet är både operativt och strategiskt och innebär många kontakter, både inom organisationen och med externa aktörer. Eftersom kontaktytorna är många behöver du ha god förmåga att etablera goda relationer för att bli framgångsrik i rollen. Samtidigt som du också trivs med att självständigt driva ditt arbete framåt. Du har en god kommunikativ förmåga och är trygg i dig själv och i din roll. Du är duktig på att planera samt arbetar strukturerat, effektivt och framåtblickande för att stärka vårt arbetsgivarvarumärke. Du är öppen för nya idéer samtidigt som du ser vikten av uthållighet och långsiktighet i arbetet. I arbetet ingår också administrativa arbetsuppgifter. Tillsammans med kollegor driver du vårt viktiga arbete med kompetensförsörjning framåt. 

Kvalifikationer
För att klara arbetet på bästa sätt bör du vara van vid att samarbeta med externa byråer och leverantörer av medietjänster, samt förstå processen kring hur man tar fram koncept för att förstärka organisationens arbetsgivarvarumärke. Med utgångspunkt i verksamhetens behov och myndighetens kompetens- och chefsförsörjningsprocess driver du på arbetet med olika aktiviteter och utvecklingsinsatser för att stärka arbetsgivarvarumärket. 

Vi söker dig som har:


• Relevant akademisk utbildning, företrädesvis inom HR, beteendevetenskap eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner lämplig
• Erfarnhet av arbete med arbetsgivarvarumärke i en större organisation och kunna utforma strategier i tätt samarbete med kommunikationsavdelningen
• Erfarenhet av strategiskt och operativt arbete inom kompetensförsörjning och vana att driva egna projekt och uppdrag
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska, såväl i tal som skrift
• Mycket god samarbetsförmåga

Det är meriterande om du har:


• Jobbat inom statlig myndighet eller annan del av offentlig sektor
• Erfarenhet av att planera och genomföra events
• Erfarenhet av att hålla utbildningar/informationsmöten för grupper av olika storlek
• Erfarenhet av internkommunikation samt kommunikation i sociala medier

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Varmt välkommen med din ansökan!

Anställning: 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. 

Ansökan:
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg! 

SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens institutionsstyrelse
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

22 november 2024

HR-partner till Primärvården i Lund

HR-partner till Primärvården i Lund

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024