OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anrik myndighet söker erfaren registrator
Är du vän av struktur och känner särskilt starkt för offentlig sektor? Vår kund är en av statens mest anrika myndigheter med kontor i Stockholms city. Hit söker vi nu en registrator med minst 3 års erfarenhet, relevant utbildning och minst 6 månaders erfarenhet av programmet Public 360. Som registrator vid myndigheten får du ett särskilt viktigt uppdrag som också är säkerhetsklassat. Därför tror vi att det här är något för dig med utpräglad ansvarskänsla, integritet och som gillar arbetet som registrator. Välkommen med din ansökan, redan idag.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid 8-16:30, för start i september/enligt överenskommelse och med uppdrag till 31 december (med möjlig förlängning till 31 augusti 2018).
Arbetsbeskrivning:
Vår kund tillhör statens mest anrika myndigheter med en historia som spänner över flera sekler. Här var man först i världen med både det ena och det andra, men det kanske främst är för sitt ansvar som myndigheten är känd idag. Med attraktiv adress sitter du nära det mesta i city och har lätt att använda utbudet av såväl affärer som kommunikationer.
Dina arbetsuppgifter:
• Öppna och hantera såväl analog som digital post, registrera e-handlingar och ärenden i systemet Public 360.
• Supporta och stötta handläggare i deras registrering i Public 360.
• Hantera och lämna ut allmänna handlingar på förfrågan liksom svara på frågor från allmänhet, media och verksamhet.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Minst 3 års erfarenhet som registrator, avklarad kurs i Arkiv- och informationsvetenskap (för registratorer) 30 HP liksom kunskaper i lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet/registratorns ansvar.
• Minst 6 månaders erfarenhet av Public360 och goda färdigheter i Microsoft Office (eller motsvarande program).
• Svenskt medborgarskap (då tjänsten är säkerhetsklassad) och både god svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du noggrann, med god kunskap och erfarenhet av ärende- och dokumenthantering. Du har en given integritet och uppträder såväl professionellt som ansvarsfullt. Är du dessutom positiv, sätter en ära i en väl utförd uppgift och har en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas hos oss.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-08-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Eftersom den här tjänsten är säkerhetsklassad så ingår såväl säkerhetsprövning som registerkontroll som en del av rekryteringsprocessen. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström