OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter att växa! Är du en driven och strukturerad handläggare som vill vara med och bygga upp något nytt? Då kan vi erbjuda en intressant tjänst inom avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen.
Den offentliga omställningsorganisationen har i uppdrag att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att erbjuda ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. I uppdraget ingår även att registrera omställningsorganisationer och att betala ut ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer.
Verksamheten är i full drift sedan den 1 oktober 2022 och är placerad i Kammarkollegiets nya aktivitetsbaserade lokaler i Karolinen i Karlstad.
Arbetsbeskrivning
Som ansökningshandläggare kommer du bland annat att hantera inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd. Du prövar rätten till- och fattar beslut om stöd, hanterar eventuella omprövningar av beslut och tilldelar extern rådgivning åt de som fått bifall på sin ansökan. Du kommer också fatta beslut om samt administrera yttranden till CSN. Arbetet innehåller både rutinartade och mer kvalificerade uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår också att svara på frågor om omställnings- och kompetensstöd.
Eftersom verksamheten befinner sig i ett etablerings- och utvecklingsskede innebär det att du kan vara med och påverka både din roll och utvecklingen av verksamheten.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:
• relevant akademisk utbildning inom det humaniora eller samhällsvetenskapliga området.
• minst 1 års erfarenhet av arbete med handläggande uppgifter
• vana av att arbeta i huvudsak digitalt
• goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet från tillämpning av lagen om grundläggande omställnings- och kompetensstöd
• erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga ärenden inom statlig verksamhet
• erfarenhet av att arbeta i Platina
Personliga egenskaper
Då verksamheten står inför en fortsatt utvecklingsresa ser vi att du snabbt kan ändra ditt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar.
Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, är effektiv, driven och ansvarstagande även under arbetstoppar. Du är noggrann och har en god pedagogisk förmåga samt är serviceinriktad. Du är van vid att arbeta självständigt men trivs också med att samarbeta med andra.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Mer information
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Tillträde snarast (enligt överenskommelse).
Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 24 september 2023.
Kontaktpersoner
Richard Svanegård enhetschef, telefon 054- 220 94 21
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericson, ST, telefon 08 – 700 06 40
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26