OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter att växa! Är du en driven och strukturerad handläggare som vill vara med och utveckla vår nya verksamhet? Då kan vi erbjuda en intressant tjänst inom avdelningen Den offentliga omställningsorganisationen.
Avdelningen har i uppdrag att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att vi erbjuder ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. I vårt uppdrag ingår även att registrera omställningsorganisationer och att betala ut ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer.
Verksamheten startade 2022 och är placerad i Kammarkollegiets nya aktivitetsbaserade lokaler i Karolinen i Karlstad.
Arbetsbeskrivning
Som ansökningshandläggare kommer du bland annat att hantera ansökningar om grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Du fattar beslut om stöd samt hanterar eventuella omprövningar. Du tilldelar rådgivning och vägledning via externa aktörer till de sökande som får bifall på sin ansökan. Du kommer också att fatta beslut om samt administrera yttranden till CSN. Arbetet innehåller både rutinartade och mer kvalificerade uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår också att svara på frågor om omställnings- och kompetensstöd, samt att genomföra digitala möten med sökanden och med externa samarbetspartners.
Eftersom verksamheten befinner sig i ett utvecklingsskede innebär det att du kan vara med och påverka både din roll och utvecklingen av verksamheten. Det innebär även att du kan få stödja andra delar av verksamheten vid behov.
Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som:
• har examen från högskola/universitet gärna inom det samhällsvetenskapliga området, eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst 1 års erfarenhet av arbete med handläggande uppgifter
• är van att arbeta digitalt
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• kommunicerar klart, tydligt och strukturerat i skrift och tal
Det är meriterande om du:
• har arbetat med handläggning och beslutsfattande som påverkar enskilda, gärna på en statlig myndighet
• har goda kunskaper inom förvaltningsrätt
• har erfarenhet av att arbeta i olika handläggningssystem
Personliga egenskaper
Med den utvecklingstakt som präglar verksamheten ser vi att du behöver ha förmåga till att snabbt ändra ditt förhållningssätt och klara av att se möjligheter vid förändringar.
Vidare har du ett strukturerat arbetssätt, är effektiv, driven och ansvarstagande även under arbetstoppar. Du är noggrann och har en god pedagogisk förmåga samt är serviceinriktad. Du är van vid att arbeta självständigt men trivs med att samarbeta med andra.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.
Mer information och ansökan
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.
Tillträde snarast (enligt överenskommelse).
I denna rekrytering vill vi att du bifogar ett CV men inget personligt brev. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor i vårt rekryteringssystem. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen.
Välkommen med din ansökan senast den 29 september 2024.
Kontaktpersoner
Martin Grund, enhetschef, telefon 054-220 94 41
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericson, ST, telefon 08 – 700 06 40
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta victoria.karlsson.wigren@kammarkollegiet.se
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26