Ansvarig administratör till Södra Mälardalen

Ansvarig administratör till Södra Mälardalen

Arbetsbeskrivning

Ryds Glas är ett entreprenörsdrivet företag som älskar glas! Under de senaste åren har vi haft en kraftig tillväxt och vi är Sveriges största glasmästeri. Koncernen omsätter idag 900 MSEK och är verksamma på drygt 60 orter med huvudkontor i Helsingborg. Ryds Glas har 600 anställda och behöver nu förstärka med flera kompetenta kollegor för att fortsätta tillväxtresan. Ryds Glas arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och ser därför gärna både kvinnliga och manliga sökande.

Läs gärna mer på rydsglas.se

Vi söker en ansvarig administratör till Södra Mälardalen!

Om arbetet som ansvarig administratör:

Är du tekniskt intresserad och brinner för att ge god service? Vill du arbeta i en roll med varierande arbetsuppgifter på ett företag där det är högt i tak? Då kan det vara dig vi söker.

Dina dagar hos oss är varierande men vanliga arbetsuppgifter i din roll som ansvarig administratör är försäljning över disk, hantering av inkommande ärenden via olika kanaler som till exempel telefon, mejl, olika portaler och sms. Du registrerar inkommande arbetsorder, fördelar ut arbete och gör beställningar.

Du har stor kundkontakt och ger återkoppling till våra kunder, du ansvarar för de administrativa processerna för verksamheten och har därmed även hand om leverantörsfakturor, kundfakturor och andra ekonomiska uppgifter. Vi önskar att du börjar omgående. Tjänsten är en heltidstjänst med arbetstider mellan klockan 07:00-16:00.

Rollen innebär främst att vara en viktig länk mellan våra kunder och våra glasmästare. Du blir en betydelsefull person i vårt team av yrkesskickliga, erfarna och drivna medarbetare - som allihop älskar glas! Vi hjälps alla åt där det behövs för att nå våra gemensamma mål.

Vem söker vi?

För att vara aktuell för tjänsten ser vi i första hand att du har erfarenhet av att ha arbetat i en administrativ roll och att du uppfyller nedan kriterier.

Erfarenhet inom serviceyrken inom administration och ekonomi

Har arbetat i affärssystem/orderhanteringssystem

Ett stort tekniskt intresse

Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Datorvana och kunskaper i Officepaketet

Vi erbjuder dig:

Hos oss får du ett spännande arbete på Sveriges ledande glasmästerikedja. För rätt person erbjuder vi en självständig och ansvarsfull roll i ett företag med stor tro på framtiden och som växer kraftigt. Du får ett omväxlande och fritt arbete där du får arbeta med modern glasmästeriteknik i en roll med mycket kundkontakt. Du arbetar tillsammans med ett härligt gäng med mycket arbetsglädje, erfarenhet och yrkesskicklighet.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan till oss senast den 15 mars. Intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor eller funderingar får du gärna kontakta verksamhetschef Fredrik von Mioducki på fredrik.mioducki@rydsglas.se alternativt Anna Möller, personalgeneralist på anna.moller@rydsglas.se.

Tillsammans skapar vi bättre utsikter! 💚

Vi har gjort vårt val av annonseringskanaler för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ryds Glas
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2024
  • Ansök senast: 15 mars 2024

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024