OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Uppsala Stadsmission arbetar för människor som lever i utsatthet och utanförskap. Vi bygger på en kristen värdegrund och är en ideell förening. I våra verksamheter erbjuds bland annat öppna mötesplatser, enskilt stöd, arbetsträning och socialt företagande. Vi vill att människor ska återfå kontrollen över sina liv, känna hopp och livsglädje, samt tillhörighet i samhället.
Uppsala Stadsmission strävar efter att skapa jämlika möjligheter och förutsättningar för alla deltagare oavsett ålder, kön, etnicitet, religion, sexuell läggning eller funktionshinder.
Om tjänsten
Uppsala Stadsmissions gåvofinansierade verksamhet möjliggörs tack vare gåvor från bland annat privatpersoner, företag, stiftelser och fonder. Nu söker vi en nyckelperson till vår insamlingsavdelning. Som ansvarig för CRM och givarlojalitet kommer du tillsammans med vårt team att utveckla och implementera givarvårdsprogrammet och att arbeta med olika insamlingsaktiviteter, strategiskt såväl som operativt.
Anställning
Tjänsten är på 100 %, och dagtid men kväll och helgtjänstgöring kan förekomma. Provanställning 6 månader, med efterföljande tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Arbeta med strategi, planering och genomförande av kampanjer för att behålla och utveckla befintliga givare och rekrytera nya givare
-Designa, implementera och automatisera strategiska givarprocesser
-Ansvara för en effektiv rapportering samt utvärdering och utveckling av såväl löpande insamlingsarbete som kampanjer
-Strategiskt ansvarig för CRM system och givardatabas
-Budgetansvar inom lojalitetsområdet
-Operativt delta i insamlingsaktiviteter
Vi söker dig som;
Har ett par års erfarenhet av arbete med kund- eller givarlojalitetsprogram
Erfarenhet att arbeta med CRM och databaser
Har goda erfarenheter av insamling digitalt, via DM, TM, AG, Swish, SMS m fl metoder och verktyg
Har goda kunskaper i Excel
Har god strategisk och analytisk förmåga samt är systematisk och nyfiken
Brinner för data och att arbeta faktabaserat samt drivs av att testa, utveckla och effektivisera
Förmåga att förklara och sammanfatta komplex information
Har stor förståelse för givarens behov och ett genuint intresse för insamlingsbranschen
Har akademisk utbildning inom marknad eller sälj eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Körkort är ett krav.
God samarbetsförmåga både internt och externt med ett lösningsfokuserat arbetssätt är en förutsättning. Vidare har du ett starkt samhällsengagemang, intresse för människor i social utsatthet.
Du delar Stadsmissionens värdegrund och vision om ett mänskligare samhälle.
Kontaktperson för frågor om tjänsten
Kommunikations- och insamlingschef Ewa Johansson 070-303 10 09 ewa.johansson@uppsalastadsmission.se
Urval och ansökan
Urval av kandidater och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Skicka din ansökan och CV redan idag. Skriv gärna i ditt personliga brev varför du tror att du är rätt person för att arbeta med oss. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet