OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Du kommer att ha ett övergripande strategiskt, taktiskt och operativt ansvar för våra digitala kanaler med fokus på våra webbplatser och utveckla dem i linje med vår varumärkes- och kommunikationsstrategi.
En viktig del av rollen är att ansvara för analys, optimering och följa upp resultat för att säkerställa att vi arbetar utifrån insikter. En annan del av rollen är att ta fram en långsiktig innehållsplan och följa upp den löpande. Du ansvarar också för att driva utvecklingsprojekt och följa upp tidsramar och budget.
Du kommer att ha ett utvecklings- och förvaltningsansvar för våra webbplatser och leda webbgruppen.
Marknads- & Kommunikationsenheten består i dagsläget av 4 personer. Du rapporterar till vd och placeringsort är Kalmar.
Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.
• Erfarenhet av att mäta, analysera och följa upp data, gärna med fokus på konvertering.
• Bra känsla för språk och design.
• Goda kunskaper om sociala medier, webb, kommunikation och målgruppsanpassad innehållsproduktion.
• Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg (Sitevision och Wordpress).
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Övriga språk är meriterande.
• Goda kunskaper i SEO och av analysverktyg.
• God förståelse för varumärkesarbete.
• Van kravställare av webbutveckling.
• Har erfarenhet av att driva webbprojekt.
• Du kan navigera i det digitala landskapet och följer de trender som påverkar.
Meriterande:
• Kunskaper i Facebook Business Manager och erfarenhet av annonsering i sociala medier.
• Erfarenhet av hållbarhetskommunikation.
• God kännedom om de lagar och regler som krävs för en kommunalägd verksamhets digitala kanaler.
Om arbetsgivaren
På Destination Kalmar erbjuder vi en fri och dynamisk arbetsmiljö. Vi tror på att ge våra medarbetare frihet under ansvar och utrymme att växa och utvecklas, samtidigt som vi främjar en balans mellan arbete och fritid. Du kommer vara en del av ett dedikerat team som brinner för att utveckla destinationen Kalmar.
Destination Kalmar ska på ett hållbart sätt utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som destination i samverkan med näringslivet och Kalmar kommun. Genom destinationsutveckling ska vi bidra till att Kalmar är en attraktiv plats året runt för såväl invånare som besökare. Vi utvecklar dessutom Kalmar som mötes- och evenemangsdestination och driver Kalmar Turistcenter och Kalmar Gästhamn. I samverkan med Statens fastighetsverk ansvarar vi för verksamheten på Kalmar Slott.
Destination Kalmar är ett dotterbolag i koncernen Kalmar Kommunbolag AB. Verksamheten är certifierad enligt ISO 9001 (kvalitet) och ISO 14001 (Miljö).
Läs mer här:
https://destinationkalmar.se/
https://kalmar.com
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Destination Kalmar med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se
Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455