Ansvarig ekonomi/administration

Arbetsbeskrivning

Lernia AB

Arbetsuppgifter
Till ett av våra logistikföretag söker vi nu en ekonomiansvarig.


I dina arbetsuppgifter ingår:

- Löpande ekonomiarbete och redovisning – externt/internt

- Rapportering och bokslut – externt/internt

- Affärsmässigt stöd och uppföljning i kundprojekt

- Prognoser och budgetering

- Grundläggande HR-administration – lön, pensioner etc.

- Utveckling och uppföljning av administrativa processer, rutiner och system inom företaget

Formell kompetens
Flera års erfarenhet av lönehantering, redovisning och bokföring är ett krav
Högskoleutbildning inom ekonomi är meriterande.

Din bakgrund
Vi söker dig som är ekonom och som har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du har en god förmåga att förstå ekonomiska samband ur ett brett perspektiv.

Personliga egenskaper
Som person är du utåtriktad, kommunikativ och analytisk. Du trivs att arbeta i en strukturerad miljö och att ha flera projekt igång samtidigt.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Anställning via Lernia Borås.
Omfattning är heltid
Vikariat året ut, eventuellt längre
Tjänstgöringsort är Svenljunga

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Information
Löpande urval

Lernia är vägen framåt
Lernia stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige. Vi ingår i Lernia, ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom utbildning och bemanning. Varje år gör Lernia det möjligt för mer än 70 000 människor och 5 000 företag att stärka sin konkurrenskraft genom rätt kompetens. Vi vet att kompetens gör skillnad. Besök gärna www.lernia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 7 augusti 2013

Postadress

Maskingatan 5, plan 6
GÖTEBORG, 41764

Liknande jobb


22 november 2024

12 november 2024

Accountant

Accountant

20 november 2024