Ansvarig ekonomi/administration till Shapeline

Arbetsbeskrivning

Shapeline AB utvecklar, marknadsför och installerar högteknologiska beröringsfria mätsystem för planhetsmätning på plåtar och band hos världens stål-/metallindustrier. Mätsystemen skapar stora mervärden för kunderna genom att ge helt nya möjligheter att styra tillverkningen. Shapeline arbetar globalt och har idag en världsledande position inom sin marknadsnisch. Företaget startade 1999 och har sin bas i Linköping.

Vår ansvariga för ekonomi/administration går vidare i sin karriär och vi söker nu hennes efterträdare.

Shapeline AB växer snabbt, de senaste tre verksamhetsåren har vi vuxit med mer än 20 % per år och omsätter idag 20 mkr/år. Under de senaste åren har vi arbetat med en skalbar, stabil affärsprocess – nu är det dags att utnyttja den plattformen. Vårt mål de närmaste åren är att fortsätta att växa och fördubbla omsättningen.

Vi söker nu dig som vill vara med och fortsätta utveckla Shapeline tillsammans med vårt engagerade och drivna team!

Som ansvarig för ekonomi/administration är ditt arbetsområde alla ekonomiska och administrativa frågorna för företaget – både i stort och smått. Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Löpande ekonomiarbete och redovisning – externt/internt

- Rapportering och bokslut – externt/internt

- Affärsmässigt stöd och uppföljning i kundprojekt

- Prognostisering och utveckling i kundprojekt – Projektcontroller

- Exporttransaktioner – Bankgarantier, L/C (Letter of Credit), valutasäkringar etc.

- Prognoser och budgetering

- Grundläggande HR-administration – lön, pensioner etc.

- Utveckling och uppföljning av administrativa processer, rutiner och system inom företaget

-

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och som har erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. En god förmåga att förstå ekonomiska samband ur ett brett perspektiv väger tungt. Arbetet på Shapeline präglas av en internationell företagskultur, därför krävs mycket goda kunskaper i engelska.

Som person är du analytisk och strukturerad, med en stark egen drivkraft och vilja att ta ansvar. Du har lätt för att samarbeta, men är också trygg med att framföra dina åsikter. Självklart gillar du att utveckla och utvecklas!

Det är även meriterande om du har erfarenhet från leverantör till processindustri, kunskap inom industrirelaterad projektredovisning och exportaffärer.

Tjänsten är inledningsvis en deltidstjänst, med en omfattning på mellan 60-80 %.

Vi arbetar löpande med denna rekrytering och ber dig därför ansöka snarast, dock senast den 18 augusti .

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024