OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Lösningarna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge personal i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.
Ansvarig för 2:a linjens support för Katalogtjänst HSA och Identifieringstjänst SITHS.
Är du en person som bra på att guida och ge support till användare av tekniskt komplicerade system? Är du bra på att ha många bollar i luften? Då kanske du är sugen på nya utmaningar hos oss på Inera i ett härligt gäng, som arbetar med HSA och SITHS.
Arbetet innebär i första hand
Arbetet är att i första hand ansvara för att supportärenden (särskilt användarstöd) runt HSA och SITHS. Detta innebär att såväl själv besvara frågorna såsom att vid behov vidarebefordra dessa till annan person inom HSA/SITHS förvaltning samt att bevaka och hantera inkomna svar. Frågor besvaras via ärendehanteringssystemet, men telefonkontakt med kunden är ofta nödvändig. Då tjänsten är en central tjänst inom Inera kan även andra arbetsuppgifter inom området gemensam hantering grunddata komma att ingå.
I uppdraget ingår också
I uppdraget ingår även att sätta sig in i de rutiner som gäller för tjänsterna, hantering av testpersoner och testkort, tilldelning av behörigheter, genomföra acceptanstestning samt månatlig uppföljning av domänvalidering i enlighet med gällande rutiner samt att hålla genomgångar med och informera Inera Kundservice och Inera Support om tjänsterna och eventuella förändringar kring dessa. Personen deltar vid veckovisa förvaltningsmöten för att hålla sig uppdaterad med vad som händer inom tjänsterna. Under uppdraget ska personen genomgå de utbildningar som finns för tjänsterna till exempel HSA grundutbildning, utbildning för Ansvarig Utgivare.
I tjänsten ingår dessutom att skriva och uppdatera exempelvis kunskapsstöd, handböcker, rutiner, instruktioner eller administration kring tjänsternas nätverksmöten samt granskning av kundavtalen (HSA Policytillämpning så kallade HPT).
Utvecklingsmöjlighet
För rätt person kan rollen utökas till att arbeta mer med teknisk support eller mer mot att hantera verksamhetsnära ärenden inom införande/kundanslutningar.
Det är bra att du är öppen för nya utmaningar och vid behov bistår förvaltningen i arbetsuppgifter som inte direkt är kopplade till 2:a linjens support.
Vad söker vi hos dig?
Vi ser att du har ett stort kundfokus och en vilja att hjälpa andra, är självgående, mycket driven och resultatorienterad, tar initiativ, är pålitlig och ansvarstagande, kvalitetsmedveten, strukturerad och noggrann,
Det är viktigt att du kan planera samt har en väl utvecklad analytisk förmåga inte minst när det gäller problemlösning.
Det är också viktigt att du kan uttrycka dig och kommunicera väl i tal och skrift samt har en god samarbetsförmåga där lyhördhet och tydlighet är viktiga egenskaper.
Kompetens och utbildning
Den vi söker bör ha kännedom om HSA:s och SITHS regelverk och funktionalitet, och det är mycket meriterande om personen har arbetat med dessa områden under flera år.
Det är en fördel om du har en högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap, informatik eller motsvarande och om du har en god teknisk förståelse samt kännedom om regionerna och kommunernas verksamhet och behov.
Vad är HSA och SITHS
Katalogtjänst HSA är en elektronisk katalog som innehåller kvalitetssäkrade uppgifter om personer, funktioner och vårdenheter i Sveriges regioner, kommuner och privata vårdgivare. Informationen i HSA används av många olika tjänster inom hälso-och sjukvården och utgör ett viktigt underlag för behörighetsstyrning, olika säkerhetslösningar samt för sök- och jämförelsetjänster. Läs mer på www.inera.se/hsa.
Identifieringstjänst SITHS är en säkerhetslösning som används för att utfärda elektroniska identitetshandlingar som används för säker identifiering av både personer och system inom regioner, kommuner, privata vårdgivare och statliga myndigheter. SITHS används till exempel vid inloggning i tjänster, för elektronisk underskrift och för säker kommunikation mellan system. Läs mer på www.inera.se/siths
Dessa två tjänster ligger nära varandra och blir allt viktigare framöver då vårdens behov av digitalisering ständig utvecklas.
Vill du veta mer?
• Sektionschef Dan Bergvall, dan.bergvall@inera.se
• HR-generalist, Nina Ingren, nina.ingren@inera.se
• Fackliga frågor (Vision) Monica Rosén, monica.rosen@inera.se
Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349