OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi växer så det knakar! Nu söker vi en person som ansvarar för vårt ärendehanteringssystem. Rollen Vi söker en person som ansvarar för att vårt ärendehanteringssystem underhålls, utvecklas och dokumenteras enligt organisationens behov. I uppgiften ingår att ansvara för befintligt ärendehanteringssystem, systemrelaterade frågor samt utveckla hållbara lösningar. Rollen innebär också att vidare klargöra sammanhang och förmedla hur systemens interna processer påverkar vår kommunikation internt och med kund. Du ansvarar även för att initiera felsökning och förbättringar samt att vara en fungerande länk mellan våra kundservice- och IT-grupper. Bakgrund Du har några års liknande erfarenhet av drift och förvaltning av ärendehanteringssystem eller motsvarande. Vi anser att det är viktigt att du är tekniskt kunnig och därför är erfarenhet av Java-utveckling och databasprogrammering ett krav. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av programmering mot AD och av systemintegration mot AD. Vi tror att det är en fördel att man har kunskaper inom SQL, PLSQL, SOAP, XML. Vi ser att erfarenhet av kundservicearbete och/eller backoffice-arbete är meriterande, liksom erfarenhet av utveckling mot telefoni- eller IP-telefonisystem. En framgångsrik kandidat för tjänsten har förmodligen högskoleutbildning inom IT, datavetenskap eller liknande. Som person har du förståelse för värdepappershandel, tekniska problem, människor och verksamhetsprocesser samt en personlighet som söker nya lösningar och förbättringar. Du är också analytisk, lyhörd och har mycket god samarbetsförmåga. Vi värdesätter också högt om du är flerspråkig. För den här tjänsten är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Övriga språkkunskaper som är meriterande är danska, polska, tyska, norska eller finska. Intresserad? Välkommen med din ansökan på www.nordnet.se/jobb!