Ansvarig för CRM/administratör givarrelationer

Ansvarig för CRM/administratör givarrelationer

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av CRM-system, insamlingsstrategier och givarrelationer och vill använda dina kunskaper för att barns drömmar ska få liv?

Erikshjälpen är inne i en spännande utvecklingsfas där Kommunikation- och insamlingsavdelningen behöver utökas med en erfaren CRM-ansvarig till teamet för Givarrelationer. Avdelningens uppdrag är bland annat att kommunicera och samla in medel till Erikshjälpens projekt, för barns rättigheter i Sverige och världen.

Arbetsuppgifter
Som ansvarig för CRM kommer du att vara strategiskt och tekniskt ansvarig för vårt CRM-system och givardatabas. Du kommer arbeta nära övriga team för att säkerställa att strategin för insamling når sina mål och att vi har en bra givarvård. Du är en viktig person för avdelningens nyckeltal, rapportering och utvärdering samt ett viktigt stöd när det gäller löpande analyser för insamlingsaktiviteter och marknadskampanjer. Du är delaktig i det strategiska arbetet med givarprocesser och givarvård och är ett administrativt stöd för avdelningens övriga team.


Vem söker vi?
Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med CRM-system och databashantering. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom system, ekonomi, eller administration. Vi söker dig som brinner för data, siffor och administration. Du har goda kunskaper i Excel. Det är en fördel om du har kunskap om eller tidigare har arbetat med kund- eller givarlojalitetsprogram.
Som person har du god strategisk och analytisk förmåga. Du är strukturerad, noggrann och brinner för att utveckla och effektivisera processer.
Du är trygg och förtroendegivande i kund- och givarmöten. Rollen kräver att du är resultatfokuserad, driven, van vid självständigt arbete och inte rädd för att tänka nytt.
Givetvis har du ett intresse för vårt arbete med barns rättigheter och att du delar Erikshjälpens värdegrund.

Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 1 december till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”CRM-ansvarig”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med 6 månaders provanställning. Placeringsort är Huskvarna, men vi är öppna för att en del av arbetet sker på distans.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kommunikation- och insamlingschef Annica Ekberg, 070-211 15 45 eller annica.ekberg@erikshjalpen.se eller teamledare Helena Häggqvist, 0383-467486 eller helena.haggqvist@erikshjalpen.se

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation som arbetar för att barn som lever i fattigdom och utsatthet ska få ett bättre liv, både nu och i framtiden. Erikshjälpen arbetar i fem regioner runt om i världen, samt i Sverige, för barns rätt till utbildning och fritid, hälsa samt trygghet och skydd. Arbetet sker utifrån barnkonventionen, tillsammans med lokala partnerorganisationer. Erikshjälpen driver även opinions- och påverkansarbete för att främja barns rättigheter. Inom Erikshjälpen finns Sveriges ledande second hand-verksamhet med ett 60-tal butiker och ett växande nätverk av samarbetspartners. Överskottet från butikerna används för sociala och humanitära insatser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ERIKSHJÄLPEN MOTALA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Postadress

Moränvägen 6
MOTALA, 59153

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024