Ansvarig för digitala kanaler och event till växande IT-konsultbolag!

Ansvarig för digitala kanaler och event till växande IT-konsultbolag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu ytterligare en marknadsansvarig till vårt snabbt växande konsultföretag. Vi är en liten marknadsavdelning som jobbar tätt ihop och hjälps åt att sköta allt som rör både intern och extern kommunikation. Du behöver därför kunna lite inom många områden men vara mer specialiserad avseende digitala kanaler och interna/externa event. Du kommer ges utrymme att arbeta såväl strategiskt som operativt. Din blivande kollega kommer främst jobba med intern och extern kommunikation. Tillsammans gör vi planerna och självklart hjälps vi åt vid stora toppar.

Vi söker dig som är full av energi, har en positiv och kreativ personlighet, som inte är rädd för att prova nya vägar för att nå mål. Målet är att vi ska göra oss mer kända så att vi kan växa i takt med företaget, vill du vara med på den resan och bygga upp vårt varumärke på den svenska marknaden?

Vem är du?

• Du har erfarenhet av att ta fram och genomföra marknadsaktiviteter, dvs både kreativt och strategiskt och du har relevant utbildning för att klara uppgiften.
• Du har erfarenhet av och kan allt om verktygen och möjligheterna i de digitala kanalerna dvs hemsida, skapa trafik genom att analysera, sökordsoptimera och använda sociala kanaler.
• Du har erfarenhet av och är grymt bra på att arrangera trevliga och professionella event, både digitala och fysiska.
• Du har en kreativ ådra och känsla för färg/form och kunskap av de verktyg som krävs, vilket gör det lätt för dig att ta fram grafiskt material till event, mässor och kundmöten.
• Du har erfarenhet av B2B, gärna från IT- och/eller konsultbranschen.
• Du trivs bäst med att jobba på ett företag med högt i tak och personligt ledarskap.
• Du har driv, nyfikenhet, kundfokus och hjärta i allt du gör.
• Du har arbetat i motsvarande roll i några år och trivs med att ha ett nära samarbete både internt och externt för att bygga upp vårt varumärke. Med ett stort engagemang och en hög leveransförmåga får du det att hända.

Din vardag på Sopra Steria

Det är på riktigt ingen dag som är den andra lik. Ibland har du större projekt och event där du köper tjänster från och samarbetar med ett eventbolag eller mässbolag. Ibland håller du i det praktiska kring att planera och genomföra ett webinar eller seminarium, där du tillsammans med affärsägaren definierar målgrupp, stöttar med kreativa idéer på upplägg, sköter det praktiska med agenda, tidplan, inbjudningar, påminnelser, snyggar till presentationerna och håller i genomförandet. Utöver det sköter du uppföljningen, peppar andra affäransvariga att hålla seminarier, osv. Leads läggs in i CRM och dialogen med sälj fortsätter. Ibland gör du snygga säljande grafiska produktioner, rollups eller säljande broschyrer. Ibland jobbar du med hemsidan, säkerställer det bästa digitala kundmötet, för att dra kunder och potentiella medarbetare till hemsidan genom Google Analytics, Adwords, SEO och digitala kampanjer.

Det här är verkligen en möjlighet för dig som vill jobba brett, men ändå specialiserat, ha omväxlande arbetsuppgifter och en närhet till ledningen med stor möjlighet att påverka vägval och genomförande. Vill du vara med på den här resan och vara med och påverka, jo men då är du nog rätt för rollen.

Vilka är vi?

Sopra Steria Sverige är ett framgångsrikt IT-konsultföretag med många mycket nöjda kunder och ca 450 entusiastiska medarbetare. Vi hjälper våra kunder inom såväl privat som offentlig sektor med sin digitala transformation, vi har allt från strateger och verksamhetskonsulter, till analytiker och systemutvecklare.

Vi har en kultur som inspirerar till kreativitet, där det är högt i tak och vi har kul på jobbet, vi uppmuntrar till personligt ledarskap med öppen feedback kultur. Sopra Steria är en av Europas största it-konsultbolag som är börsnoterat i Frankrike, vi rankas av Gartner som topp 5 i Europa inom digital transformation. Koncernen har hela 46 000 medarbetare och finns i 25 länder. Vi jobbar nära våra kollegor i Norge och Danmark.

Sök dig till oss!

Framtiden ser god ut och Sopra Steria är inne i en kraftig expansionsfas. Vi satsar på våra medarbetare, det är din attityd, inställning och ambitionsnivå som sätter gränserna för vart du vill komma.

Känner du igen dig i beskrivningen och intresserad av mycket omväxlande och inspirerande jobb hos ett driftigt, framgångsrikt och framförallt kul företag?

Sista dag för ansökan är 29 december 2020, men vi kommer att gå igenom ansökningar och hålla intervjuer löpande, så skicka din ansökan redan idag! Observera att vi inte tar emot ansökningar som skicka in via mail.

Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Petra Fekete på petra.fekete@soprasteria.com , rekryterande chef, som också jobbar stora delar av sin tid som konsult, är Monica Forsberg, Marketing & Communication Director Sopra Steria Sverige. Samtal och mail ifrån externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sopra Steria
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2020
  • Ansök senast: 29 december 2020

Besöksadress

Vasagatan 38, 6 tr
None

Postadress

Vasagatan 38, 6 tr
Stockholm, 11120

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024