OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt kontor i Stockholm söker vi ansvarig för ett affärsområde inom Public (PODS)
Har du ett starkt kundfokus och är en duktig förhandlare med intresse för att utveckla professionella relationer? Har du dessutom några års arbetslivserfarenhet, gärna inom B2B försäljning eller annan kund- och serviceintensiv roll? Då vill vi att du läser vidare!
I rollen som ansvarig för affärsområdet (PODS) kommer du att ha ett brett ansvar och hantera hela processen från förfrågan till att konsulten kliver av sitt uppdrag. Du kommer att hantera nya affärer och tillsättningar av nya konsulter, samtidigt som du kommer att arbeta nära med redan befintliga kunder och konsulter som är ute på uppdrag. Du säkerställer lönsamhet i affären och ser till att konsulterna får en bra start via Ework och blir en del av vårt nätverk för framtida uppdrag.
PODS är ett affärsområde inom Eworks offentliga affär och kunderna upphandlar inom lagen för offentlig upphandling. Du kommer i din portfölj ha en mängd kunder med några få konsulter vardera, vilket gör arbetet varierat och innehållsrikt.
Då vi är ett internationellt bolag behöver du vara flytande i svenska i både tal och skrift och även ha en hög professionell nivå i engelska.
Arbetet innefattar även, men inte uteslutande, att:
Nära dialog med våra kunder förstå deras behov
I lika nära dialog med våra leverantörer och konsulter förstå deras kompetens
Hitta, attrahera och matcha rätt konsult till våra uppdrag
Förhandla villkor och ta fram offert samt presentera kandidater och lösningar till kunder
Sälja in uppdrag, lösningar och konsulter till våra kunder och leverantörer
Följa upp och säkerställa affären hela vägen in i mål
Upprätthålla och utveckla både befintliga kundrelationer och leverantörsrelationer
Proaktivt kontakta och träffa specifika kunder, leverantörer och konsulter för att säkerställa en bra leverans
Löpande kontakt med kund och konsult för att lösa problem, besvara frågor och skapa mervärde under pågående uppdrag
Utvärdera konsultuppdraget och säkerställa att alla är nöjda i samarbetet
Utfasning av konsulter vars uppdrag avslutas och bidra till att de reaktiveras i vårt nätverk och därmed kan matchas med nya uppdrag
Identifiera nya affärsmöjligheter i befintliga samarbeten med kund och tillsammans med dina kollegor i teamet planera för och realisera dessa
Vara delaktig i olika aktiviteter som skapar mervärde för vårt konsultnätverk
Till din hjälp får du tillgång till ett stort konsultnätverk, samtidigt som du kommer utveckla och vårda ditt egna personliga konsultnätverk. Du får också ett grymt team som backar dig.
Är du den vi söker?
För att trivas hos oss och bli framgångsrik bör du trivas i en sälj- och resultatorienterad organisation med högt tempo. Vi tror inte att den perfekta Eworkaren har en specifik bakgrund eller erfarenhet. Men, för att trivas och lyckas i rollen tror vi att du med fördel har:
du har tidigare erfarenhet av LOU
ett rejält eget driv och affärstänk
erfarenhet från försäljning i någon form
jobbat med kunder B2B och vet vad som krävs för att vårda relationer
lite rekryteringserfarenhet är inte ett måste, men ett stort plus
du är flytande i svenska i både tal och skrift och även ha en hög professionell nivå i engelska.
Att vara en Eworkare
Vi är väldigt stolta över vår kultur och vi skrattar gärna högt, driver vårt arbete individuellt men hjälper varandra mer än gärna när det behövs.
Våra värderingar är viktiga för oss och vi hoppas att du håller med om dessa 👇
Eager - We are eager to make things happen – and make things work. That is the basis of our work and a promise to ourselves. Being eager means that we never let ourselves be satisfied, rather we always strive to learn and better ourselves.
Professional - Being professional is to be fully engaged, committed and independent in our work. We take pride in the work we do and the value we add. We take responsibility for the quality in everything we deliver.
Alert - We are present, humble and responsive in every situation. With curiosity we explore our surrounding – we rethink, retool and re-prioritize as we go.
Övrig information
Placering: På vårt nya kontor mitt i Stockholm city
Anställningsform: Heltid, vi tillämpar provanställning.
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Om du undrar kring hur processen kommer se ut så är det ungefär såhär som vi föreställer oss den:
1. Första intervju med Talent Acquisition Partner Eleonora Holm Evgenikou
2. Personlighets- och problemlösningstest
3. Andra intervju med rekryterande chef
4. Tredje intervju med blivande kollega/or
5. Referenskoll
6. Erbjudande och firande! 🍾
Inte riktigt rätt för dig?
Om du kommer på någon annan som du tror kan vara en bättre matchning så blir vi superglada om du sprider ordet vidare!
Om Ework Group
Ework är en marknadsledande och oberoende konsultförmedlare i norra Europa med fokus på IT, telekom, teknik och verksamhetsutveckling. Utan att ha egna anställda konsulter kan Ework opartiskt matcha varje uppdrag med rätt kompetens från hela marknaden. Ework är grundat i Sverige år 2000 och har idag verksamhet i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Polen. Bolaget har ramavtal med fler än 170 ledande företag i de flesta branscher och hanterar samtidigt fler än 12 000 konsulter på uppdrag. Huvudkontoret ligger i Stockholm och Eworks aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.
Our company provides equal employment opportunities (EEO) to all employees and applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, disability or genetics.