Ansvarig för kundreskontra till Kungälv

Arbetsbeskrivning


Arbete

Kunden har sitt säte i Kungälv och söker en ekonomiassistent till sitt nordiska ekonomiteam.

Du ingår i ekonomiteamet med 13 personer. Du skall ansvara för kundreskontran vilket innebär att registrera inbetalningar, göra kreditbedömningar, hantera inkassoärenden, påminnelser, räntedebiteringar. Du kommer även att vara kontaktperson för säljorganisationen och uppdatera kundregister samt övrig support.

 

Erfarenhet

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning med några års erfarenhet av arbete inom ekonomi och kundreskontra. Det är av stor vikt att du har förståelse för hela ekonomiprocessen. Arbetet innebär att hantera olika typer av system och data i excel, vilket vi ser att du har erfarenhet av. Kunden har engelska som koncernspråk.  Vi ser gärna att du har arbetat med support till säljare.

 

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen så tror vi att du är van vid hög arbetsbelastning med en förmåga att prioritera. Vi tror vidare att du är lugn, initiativrik, ordningsam och nyfiken på att lära dig nya saker.

 

Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med norska bolag.

 

Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson anna.petersson@pspartner.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 14 augusti 2013

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


21 november 2024