OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker för kunds räkning en ansvarig för kundreskontran till en av Nordens främsta totalleverantör av installations- och servicetjänster. Företaget levererar tjänster främst inom el, vs och ventilation och erbjuder allt från design och projektering till installation, drift och underhåll. Företaget står nu inför spännande utmaningar och för att samla och stärka redovisningsarbetet planerar de att etablera en gemensam redovisningsfunktion för den svenska verksamheten. I dagsläget sker redovisningsarbetet på ett flertal platser i landet (med flera olika redovisningssystem som stöd) vilket nu ska samordnas för att förbättra och effektivisera redovisningen i företaget. Arbetsuppgifter: Som ansvarig för kundreskontran säkerställer du att kundreskontraprocessen levererar enligt överenskommelse och ständigt vidareutvecklas. Processen innefattar att registrera kund- inbetalningar, påminnelse- och kravhantering samt stämma av kundreskontra. Du kommer att ha kontakt med både interna och externa parter. Vidare kommer du t.ex. att: - Planera och leda det dagliga arbetet såsom hantering av inbetalningar, kravhanteringar, kreditbedömningar och avstämningar. - Ansvara för att driva utvecklingsprojekt inom teamet för att utveckla/anpassa kundfaktura-processen till företagets nya ekonomisystem (Agresso), standardisera arbetssätt, dokumentera rutiner, mm. - När behov föreligger även jobba med dagliga arbetsuppgifterna såsom betala och bokföra manuella utbetalningar, avstämning av likvidkonton, likviditetsprognos, avprickning betalda kundfakturor, påminnelser, inkasso och räntefakturering. Till det här uppdraget söker vi dig som: - Är minst gymnasieekonom, gärna civilekonom - Har dokumenterad flerårig erfarenhet av kundreskontrarelaterade arbetsuppgifter - Kan jobba både i team och självständigt Vi ser gärna att du har arbetat med Agresso tidigare då detta är företagets affärssystem. Som person är målstyrd, driven och ansvarstagande och vill vara med och bidra till vidare utveckling av kunreskontraområdet. Du är ansvarstagande och serviceinriktad och har god förmåga att strukturera dina arbetsuppgifter. Start: omgående Omfattning: heltid i 6 månader Arbetstid: måndag till fredag 8:00-17:00 Plats: Stockholm Lön: individuell lönesättning Referens: EE25408 Annons publicerad: 2008-02-25 Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare, hungrigare och eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Jenny Norling
08-562 448 44
Konsulychef Sara Andersson
08-56244871
Konsultchef Lena Norberg
Konsultchef Rahel Habtegabir
08-52258922
Konsultchef Sara Dahl
08-56246770
Consultant Manager Assistant Maria Udén
08-522 57611
Konsultchef Rahel Habtegabir
08 - 54 25 89 22
Konsultchef Jenny Rydberg
Konsultchef Natasha Cordero
0852258947
Konsultchef Sara Dahl